تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 85665
وزیر نفت با اشاره به ثبت رکورد مصرف ۵۴۰ میلیون متر مکعب گاز در پاییز، گفت: برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، تعرفه‌ها از اول آذرماه افزایش پیدا می‌کند.
جریمه مشترکان پرمصرف گاز ازفردا
جریمه مشترکان پرمصرف گاز ازفردا
به گزارش زیست آنلاین، «جواد اوجی» وزیر نفت ایران امروز در دیدار با شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه جلسه خوبی برگزار و توافقاتی شکل گرفت، افزود: ایران با دارا بودن ذخایر نفت و گاز غنی،ظرفیت همکاری خوبی با جمهوری آذربایجان می‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: در این جلسه در مورد قرارداد گازی با جمهوری آذربایجان، سوآپ گاز از کشورهای همسایه به جمهوری آذربایجان، قرارداد گازی به نخجوان  و توسعه میادین نفتی در خزر صحبت‌های اولیه مطرح شد.

اوجی تاکید کرد: امیدواریم این نشست در هفته‌های آتی منجر به توسعه همکاری‌های نفت و گاز و توسعه میادین دو کشور شود.

وی در مورد سوخت‌رسانی زمستانی نیز گفت: امسال زمستان خیلی زود شروع شد و سابقه نداشته است در پاییز ۵۴۰ میلیون متر مکعب مصرف گاز در بخش خانگی داشته باشیم.

وزیر نفت ادامه داد: با همکاری حوزه‌های بالا دستی نفت، تامین سوخت برای نیروگاه‌ها و صنایع در حال انجام است و هیچ دغدغه و مشکلی وجود ندارند و سوخت را وزارت نفت مکلف است تامین کند.  

وی با در خواست از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، تاکید کرد: برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، تعرفه‌ها از اول آذر ماه افزایش پیدا می‌کند.  

اوجی گفت: تنظیم دمای محیط روی ۱۸ درجه سانتیگراد، استفاده از لباس گرم و خاموش‌کردن وسایل گرمایشی می‌تواند در کنترل مصرف گاز موثر باشد.  

وی با اشاره به اینکه گاز بهای مشترکان به صورت پلکانی و در ۱۲ پله محاسبه می‌شود، افزود: مشترکانی که در ۳ پله اول هستند همان قیمت گاز پارسال را می‌پردازند و مشترکان پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی شامل جریمه می‌شوند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پر مصرف دریافت می‌کنند، ادامه داد: با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پر مصرف، قیمت گاز صادراتی نیست.  

همچنین «شاهین مصطفی‌یف» معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، با بیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان کشورهای دوست و همسایه هستند، گفت: بین مردمان دو کشور از دیرباز پیوندهای دینی و تاریخی وجود داشته است.  

وی افزود: بین دو کشور همکاری‌های موفقیت‌آمیز و موثری در زمینه نفت و گاز وجود دارد.

مصطفی‌یف با اشاره به دیدار با وزیر نفت ایران ادامه داد: با وزیر نفت در خصوص همکاری موجود بین دو کشور و چند پروژه جدید مذاکره کردیم و باور دارم در آینده‌ای نزدیک در نتیجه این مذاکرات، سندهای جدید امضا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه گروه کارشناسان، هیات جمهوری آذربایجان را در این سفر همراهی می‌کند، گفت: این ملاقات بسیار نتیجه‌آمیز بود.  https://zistonline.com/vdcjimeo.uqeimzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما