تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 85611
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: وزارت کشور باید به عنوان نهاد متولی، برای رفع معضل آلودگی هوای پایتخت اقدام و از دستگاه های مسئول مطالبه گری کند.
وزارت کشور به صورت جدی به موضوع آلودگی هوای تهران ورود کند
وزارت کشور به صورت جدی به موضوع آلودگی هوای تهران ورود کند
به گزارش زیست آنلاین، محسن پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران درباره رفع مشکل آلودگی هوا و ریزگردها گفت: اخیراً جلسه‌ای با مدیرعامل و معاونین شرکت کنترل کیفیت هوا داشتیم اما موضوع آلودگی هوای تهران صرفاً بر عهده شهرداری نیست و ده‌ها دستگاه در این امر متولی هستند.

وی با تاکید بر اینکه متولی اصلی بحث آلودگی هوا وزارت کشور است، عنوان کرد: چراکه وزارت کشور باید دستگاه‌های مسئول در این زمینه را دور هم جمع کند و برای رفع معضل آلودگی هوای تهران برنامه ریزی و تصمیم گیری کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره بر مسئولیت شهرداری و مدیریت شهری در بحث رفع آلودگی هوای پایتخت عنوان کرد: آن دسته از موضوعاتی که مرتبط با حوزه شهری و شهرداری است، در جلسه با مسئولین مربوطه مطرح شده و آن مسائلی که مربوط به ما و قابل تذکر و پیگیری بوده، در حال انجام است.

پیرهادی تصریح کرد: در این زمینه نیز جلسات متعددی توسط بخش‌های مختلف مدیریت شهری برگزار کرده شده و هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه گری از نهادهای مسئول در موضوع آلودگی هوا اظهار داشت: در این زمینه لازم است تا دستگاه متولی اصلی یعنی وزارت کشور و دوستانی که در این خصوص کار می‌کنند، از همه دستگاه‌ها بخواهند تا برنامه عملی خود را ارائه دهند و با مشخص بودن شرح وظایف هر دستگاه، یک مطالبه گری از سوی وزارت کشور انجام شود.

پیرهادی با تاکید بر لزوم ورود جدی وزارت کشور به موضوع آلودگی هوا و مقابله با ریزگردها بیان کرد: اگر این نهاد متولی به موقع اقدام به عمل و هماهنگی دستگاه‌ها کند، ما در مقابله با بحران‌های محیط زیستی پایتخت غافل گیر نخواهیم شد.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تاکید کرد: تمام تلاش مدیریت شهری این است که برنامه ریزی مناسب برای مشکل آلودگی هوای پایتخت داشته باشد تا با شروع پایداری آلاینده‌ها غافل گیر نشویم و بتوانیم تکلیف خودمان را به نحو احسن انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص نیز موارد لازم را به شهرداری متذکر خواهیم شد تا تمامی اقدامات لازم برای مقابله با این معضل انجام شود./مهر
https://zistonline.com/vdca6ina.49nm615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما