تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 85430
هربرت دییس، مدیر عامل فولکس واگن در نشست اعضای هیئت سوپروایزری گفت که گذار کُند به تولید خودروهای برقی باعث از دست رفتن 30 هزار شغل می شود.
فولکس واگن
فولکس واگن
به گزارش زیست آنلاین، رقابت ها از سوی خودروسازان تازه وارد به بازار کشور آلمان،‌ مثل تسلا که تولید خودرو را در این کشور آغاز کرده، باعث شده است که خودروسازان آلمانی فرایند دگردیسی خود را تسریع ببخشند.

تسلا برنامه ریزی کرده است که سالانه 500 هزار دستگاه خودروی برقی در بازار آلمان تولید کند و برای آن 12 هزار شغل ایجاد کرده در حالی که فولکس واگن با 25 هزار پرسنل سالانه 700 هزار دستگاه در کارخانه ولفسبرگ خود تولید می کند.

سخنگوی فولکس، مایکل مانسکه Michael Manske  موضع دییس را تصدیق می کند مخصوصاً این که حضور تسلا در کشور آلمان فوریت گذار به خودروهای الکتریکی را بالا برده است اما این سخنگو محاسبات در مورد میزان از دست رفتن مشاغل در این فرایند را تصدیق نمی کند. او با اشاره با تازه واردهای عرصه خودروهای برقی به بازار اروپا از جمله تسلا و سایر خودروسازان چینی می گوید: «جای تردید نیست که باید رقابت پذیری را در کارخانه ولفسبرگ مان به ویژه با توجه به ورود رقبای جدید مورد بررسی و بازنگری قرار دهیم.» در ادامه می گوید: «تسلا در حال ایجاد استانداردهای جدیدی برای بهره وری و معیارهای اندازه گیری در گرونهاید Grunheide است.» و اشاره او به کارخانه تازه تأسیس تسلا است که نزدیک برلین در حال احداث است و زمانی که به بالاترین ظرفیت خود برسد، می تواند بین 5 تا 10 هزار خودرو در هفته تولید کند که دو برابر تولید خودروهای برقی آلمان در سال 2020 است.

مانسکه می گوید: «بحثی این روز ها در جریان است و همین حالا هم ایده ای خوب زیادی مطرح شده است اما هنوز سناریوهای ملموسی ارائه نشده است.»

اظهارنظر دییس در باره از دست رفتن مشاغل در فولکس واگن در صورت تعلل و تأخیر اولین بار در روزنامه هاندلزبلات Handelsblatt منتشر شده است.

یکی از سخنگویان شورای کارگری فولکس واگن اما نظر دیگری دارد و می گوید هر چند که نمی خواهند در مورد این موضوع اظهار نظر کنند که آیا دییس این اظهارات را بیان کرده یا نه اما اعتقاد دارند که «کاهش 30 هزار شغل بی پایه و اساس و مضحک است.»

سخنگوی دیگری از اتحادیه کارگری ناحیه لوور-سکسونی Lower-Saxony، که دومین سهامدار بزرگ فولکس هم به حساب می آید می گوید چنین کاهش نیروی انسانی اصلاً مطرح نیست.

خوردوهای برقی نسبت به خودروها با موتورهای بنزینی درون سوز قطعات بسیار کمتری نیاز دارند و برای تولید این خودروها احتیاج به نیروی کمتری است. بر اساس یک برآورد انجام شده، تا سال 2025 احتمال دارد 100 هزار شغل در آلمان در صنعت خودرو به خاطر برقی شدن خودروها از بین برود.

کارخانه ولفسبرگ فولکس بزرگترین کارخانه دنیا است که 50 هزار پرسنل دارد و در حال حاضر اصلاً خودروی برقی نمی سازد. اما فولکس برنامه ریزی کرده است که از سال 2026 یک خودروی سدان برقی در خط تولید این کارخانه تولید کند و نام پروژه ی آن «پروژه ترینتی» است.

دییس قبلاً هم هشدار داده بود که تسلا آتش رقابت را در آلمان بر می افروزد.

توماس شمال Thomas Schmall قائم مقام فناوری فولکس در مصاحبه با مجله مگزن Magazin گفته است که این غول خودروسازی آلمانی تصمیم دارد بخش های شارژ خودرو و کسب و کار انرژی اش را در کنار سایر برنامه های عرضه اولیه، در فهرست ورود با بازار بورس قرار دهد. هر چند می گوید که هنوز هیچ تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و این کار حداقل به 2 سال زمان نیاز دارد تا کمپانی های مرتبط شکل گرفته و آماده ورود به بازار بورس شوند. سایپانیوز
https://zistonline.com/vdcjyxeo.uqeitzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما