تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 85407
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری 1100 نیروگاه خورشیدی سبک و قابل حمل تا پایان امسال به عشایر این استان خبر داد.
نیروگاه خورشیدی عشایر
نیروگاه خورشیدی عشایر
به گزارش زیست آنلاین،از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جمال معتمدی ‌زاده" گفت: قرارداد واگذاری یک‌هزار و 110 نیروگاه برق خورشیدی با شرکت "صا ایران" جهت واگذاری به عشایر این استان مُنعقد شده و تاکنون چند نشست مشترک با مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه واگذاری این نیروگاه‌ها برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: برق محل اسکان خانوارهای عشایر استان که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق این تعداد نیروگاه برق خورشیدی تأمین می‌شود.
معتمدی زاده افزود: هر نیروگاه برق خورشیدی قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را داشته و روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی تلفن همراه را تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه 10 درصد قیمت تمام شده این تعداد نیروگاه برق خورشیدی از سوی خانوارهای عشایر کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می‌شود، اظهار داشت: مابقی قیمت تمام شده این نیروگاه‌های برق خورشیدی نیز از سوی دولت تأمین اعتبار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امید است گسترش مصرف انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر موجب کاهش آثار مُخرب استفاده از سوخت‌‌های فسیلی و تخریب جنگل‌‌ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد بین مردم و به‌ویژه عشایر این استان شود.

۱۲ درصد جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل حدود ۸۰ هزار نفر عشایر هستند.
https://zistonline.com/vdcd5o0j.yt0kz6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما