تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : 85400
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها گفت: تعریف پروژه‌های اجرایی مشترک با چین در زمینه رویکردهای نوین مقابله با بیابان‌زایی از جمله سیاست‌های راهبردی ما در سال جاری است.
توسعه همکاری ایران و چین در زمینه مقابله با بیابان‌زایی
به گزارش زیست آنلاین، نخستین نشست مشترک دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و ابخیزداری کشور و موسسه جغرافیا و اکولوژیاستان زین جیانگ چین با هدف به اشتراک گذاری دانش و تجارب حاصل از اقدامات و توسعه همکاری در زمینه مقابله با بیابان زایی و فرسایش بادی به‌صورت مجازی در سالن جلسات معاونت آبخیزداری امور مراتع و بیابان برگزار شد.

در این نشست وحید جعفریان - مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها - هدف از برگزاری این نشست را به اشتراک گذاشتن دانش، تجارب و درس آموخته‌ها در زمینه مدیریت مناطق بیابانی عنوان کرد و گفت: گستره اکوسیستم‌های بیابانی در ایران و چین سبب ایجاد چالش‌هایی مشترک نظیر طوفان‌های گرد و غبار، خشکسالی و تخریب سرزمین شده است که برای برون‌رفت از چالش‌های موجود نیازمند ظرفیت‌سازی، آموزش و انتقال تجارب به عنوان برنامه‌های راهبردی دفتر امور بیابان هستیم.

وی همچنین بر ضرورت توجه به رویکردها، الگوهای اقتصادی مدیریت پایدار سرزمین و قوانین و ضوابط مربوطه در فرایند مقابله با بیابان زایی تاکید و خاطرنشان کرد: پیگیری سند راهبردی مشترک ایران و چین و تعریف پروژه‌های اجرایی مشترک در زمینه رویکردهای نوین مقابله با بیابان زایی، استفاده از ظرفیت‌های اقتصای سازگار با محیط زیست نظیر توسعه گردشگری طبیعت، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه گیاهان دارویی از طریق برگزاری نشست‌های علمی، آموزش مستمر و بازدیدهای میدانی کارشناسان از جمله سیاست‌های راهبردی دفتر امور بیابان در برنامه‌های اجرایی ۱۴۰۰ است.

در این نشست علمی چند تن از کارشناسان دست اندرکار چین به ارائه گزارش دستاوردها و نتایج پروژه‌های اجرایی در زمینه بیابان‌زایی در استان «زین جیانگ» پرداختند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، در این نشست وبیناری حسین بدری پور - معاون امور بین الملل دفتر روابط عمومی سازمان جنگل‌ها - روسا و کارشناسان بخش بیابان ادارات کل منابع طبیعی استان های بیابانی کشور و نمایندگان موسسه تحقیقات جغرافیا و اکولوژی استان زین جیانگ چین حضور داشتند.
https://zistonline.com/vdcgzt97.ak9nz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما