تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 85319
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بر ضرورت برنامه‌ریزی بهتر و بیشتر برای مدیریت پساب‌ شهرک صنعتی شمس‌آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور تاکید کرد.
ضرورت برنامه‌ریزی بهتر برای مدیریت پساب بزرگترین شهرک صنعتی کشور
به گزارش زیست آنلاین، سعید محمودی که به اتفاق دادستان عمومی و انقلاب تهران و معاونان و مدیران دستگاه اجرایی روز گذشته از شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کرد، با اشاره به اینکه این بازدید بیشتر با هدف رفع موانع تولید انجام شد، گفت: یکی از مباحث مطرح شده در این بازدید، مسائل محیط زیستی این شهرک صنعتی به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور و واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در آن بود.

وی با بیان این که واحدهای صنعتی کفش البرز، ونوس شیشه، سلامت یاران و ایزوفام مورد بازدید قرار گرفتند، اظهارکرد: رویکرد این اداره کل توسعه صنعت با حفظ ضوابط محیط زیستی است و از این منظر توسعه پایدار و متوازن به عنوان اصل کلیدی در حوزه آمایش سرزمین و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

محمودی افزود: یکی از موارد طرح شده توسط صنعتگران در جریان این بازدید، موضوع ضرورت احداث سیستم تصفیه فاضلاب برای واحدهای آلاینده مستقر دربخش توسعه شهرک صنعتی شمس آباد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه هنوز فاضلاب این بخش از شهرک صنعتی شمس آباد به سیستم تصفیه فاضلاب متمرکز شهرک متصل نشده است، تصریح کرد: در این رابطه دو راهکار وجود دارد؛ یا شرکت شهرک‌های صنعتی تهران شرایط اتصال فاضلاب به سیستم متمرکز شهرک را فراهم کند، در غیر اینصورت هرکدام از واحدهای صنعتی مکلف به رفع آلودگی هستند.

وی با تاکید بر اینکه محیط زیست و صنعت از یکدیگر جدا نیستند و در این حوزه آماده همکاری و مشورت بیشتر با بخش صنعت هستیم، خاطرنشان کرد: در خصوص موضوعات مربوط به پساب واحدهای صنعتی و سیستم تصفیه آن‌ها انتظار برنامه‌ریزی بهتر و بیشتر از مسئولان مربوطه داریم.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمودی در پایان همچنین اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از اولین سلول دفن پسماندهای صنعتی و ویژه هوشنگ آباد و عزیزآباد مشکل پسماندهای شهرک صنعتی شمس آباد نیز به دلیل حسن همجواری با این سایت، در ماه های آینده مرتفع شود./ایسنا

https://zistonline.com/vdcf1mdc.w6dtyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما