تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 85293
مدیر امور بهره برداری و نگهداری از سد لار، از شروع مرحله هفدهم پمپاژ آب شرب از سد لار به تهران خبر داد.
 آغاز هفدهمين عملیات پمپاژ آب شرب از سد لار به تهران
به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) ، "مفید اصغری" با بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل کاهش تراز آب مخزن سد لار، انتقال آب شرب تهران به وسیله این سد از حالت ثقلی به پمپاژ با مانور دریچه‌های آبگیر و آب‌بر تلمبه‌خانه تغییر کرد.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط همکاران حاضر در امور سد لار، مانور دریچه‌های تاسیسات کلان طی یک روز کاری انجام و با مهیا نمودن شرایط لازم جهت انجام کار و تست‌های مربوطه، یکی از الکتروپمپ‌های 1100 کیلوواتی راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

اصغری با بیان اینکه هر ساله با کاهش تراز آب دریاچه و رسیدن به تراز 2472.50 متر، مانور دریچه‌های مذکور جهت انتقال آب الزامی است، اضافه کرد: با کاهش تراز و سطح آب مخزن سد لار، امکان انتقال ثقلی آب شرب به تهران وجود ندارد و به همین دلیل عملیات انتقال آب، باید به وسیله پمپاژ شروع شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته عملیات پمپاژ از تاریخ پانزدهم آذر ماه آغاز شده بود، اما با توجه به کاهش شدید ورودی‌ها و افت تراز مخزن این تغییر وضعیت ارسال آب 80 روز زودتر انجام شد.

مدیر امور بهره‌برداری و نگهداری از سد لار در پایان افزود: به طور معمول استفاده از پمپاژ، از ابتدای پاییز شروع و تا اواسط بهار سال بعد ادامه می‌یابد و زمانی که آب به سطح مورد نظر رسید، پمپ‌های مورد استفاده قطع شده و آب به شکل ثقلی منتقل می‌گردد که این شرایط بستگی به میزان بارش و حجم آب ذخیره شده در مخزن سد دارد.

 

https://zistonline.com/vdcgwx97.ak9ny4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما