تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 85290
دوستداران و صاحبان خودروهای کلاسیک در بریتانیا به مدد یک استارتاپ تازه این امکان را دارند که خودرویشان را بدون تغییر ظاهر به یک ماشین برقی تبدیل کنند.
 استارتاپی که خودروهای کلاسیک بنزینی را برقی می‌کند
به گزارش زیست آنلاین، از یورو نیوز، ماتیو کیتر، مکانیک ۴۴ سالهٔ بنیانگذار استارتاپ «خودروهای الکتریکی لندن» که در کار خود از همکاران کالیفرنیایی‌اش الهام گرفته، چهار سال پیش «مینی‌ماینر موریس ۱۹۵۳» خودش را به مدد ۹ باتری لیتیومی برقی کرد.

حالا شمار کارکنان شرکت نوپای او به بیش از ۱۰ نفر رسیده و این شرکت ماشین‌های کلاسیک علاقمندان و مجموعه‌داران را به یاری باطری‌ها و تجهیزات ماشین‌هایی نظیر نیسان و تسلا به خودروهای الکتریکی تبدیل می‌کند.

آنها قطعاتی از شاسی و زیرساخت خودرو را تغییر می‌دهند اما می‌کوشند ظاهر ماشین تا حد امکان دست‌نخورده بماند. امری که محبوبیت این خودروها را نزد مالکان این ماشین‌های قدیمی بسیار بیشتر کرده است. ضمن آن‌که شماری از سیستم‌های تازه نظیر فرمان خودکار و هدایت ماهواره‌ای را نمی‌توان روی ماشین‌های قدیمی نصب کرد و همین کار هزینه کار را باز هم پایین‌تر می‌آورد.

برقی‌کردن ماشین‌ها ممکن است تا ۶ ماه زمان ببرد و تا ۲۵ هزار پوند هم هزینه داشته باشد. در بریتانیا دارندگان خودروهای الکتریکی از پرداخت عوارض شهرداری و راه معاف‌اند و مالکان‌شان تنها مبلغ ناچیزی برای تردد می‌پردازند.

برخی از ماشین‌های کلاسیکی که تا کنون در این استارتاپ به خودروی تمام‌الکتریکی تبدیل شده‌اند عبارتند از مینی‌‌ماینر، لندروور، لانچیا بی‌۲، بنتلی تی۲، و حتی یک تاکسی قدیمی لندن.

نخستین رالی خودروهای برقی در بریتانیا، بناست ۱۸ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) در فاصله شهرهای لندن و برایتون برگزار شود، و شماری از ماشین‌های برقی‌شدهٔ استارتاپ «خودروهای الکتریکی لندن» نیز در این مسابقه حضور خواهند داشت.

هدف گردانندگان این استارتاپ آن است که بتوانند راه‌هایی برای تسریع کارشان پیدا کنند تا به یک تبدیل‌کنندهٔ عمدهٔ خودروی دیزیلی و بنزینی به خودروهای برقی تبدیل شوند.

دولت بریتانیا اعلام کرده برای رسیدن به اهداف زیست‌محیطی‌اش، تا سال ۲۰۳۰ باید ۴۶ درصد خودروهای کشور برقی شده باشند. اکنون حدود ۴۰ میلیون خودرو در بریتانیا تردد دارند که اکثریت‌شان با مقررات سبز و زیست‌محیطی تازه همخوان نیستند./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcdzx0j.yt0kn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما