تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 85289
غول نفت و گاز اکسون موبیل آمریکا در نظر دارد هاب بزرگ جذب میلیون ها تن انتشارات کربن را در گالف کاست ایالات متحده در تگزاس راه اندازی کند و در این راه از حمایت بزرگترین پالایشگران و تولید کنندگان مواد شیمایی دنیا برخوردار است.
پروژه 100 میلیارد دلاری جذب کربن اکسون موبیل در گالف کاست
به گزارش زیست آنلاین، از بلومبرگ، شرکت های بزرگی چون داو، شورون، فیلیپس 66 و کالپین به همراه یازده شرکت دیگر از این پروژه اکسون موبیل حمایت کرده اند.

بر اساس این گزارش این پروژه قادر خواهد بود تا سال 2030 حدود 50 میلیون تن و تا سال 2040 تا دو برابر این مقدار کربن جذب کند.

فشار سهامداران شرکت های بزرگ نفت و گاز و مواد شیمایی باعث شده است که این شرکت های به جد به بررسی راه های کاهش ردپای کربن خود بپردازند.

این هفته هم دموکرات ها فاش ساختند که غول های نفتی و متحدینشان در زمینه تغییرات اقلیم سهامداران خود را گمراه کرده اند.

با این حال شرکت های فعال در این پروژه جذب و ذخیره سازی کربن (CCS) در بیانیه ای اعلام کرده اند که با پروژه های جدید در این حوزه هزاران شغل جدید ایجاد می شود و از مشاغل فعلی هم حمایت می شود در عین حال انتشارات کربن با هزینه کن کاهش می یابد.

این پروژه در هیوستن اجرا می شود و قرار است کربن تولید شبکه پالایشگاهی و پتروشیمی در گالف کاست را جمع آوری و در بستر خلیج مکزیک دفن کند.

اکسون موبیل تخمین می زند که هزینه کلی این پروژه به 100 میلیارد دلار برسد و انتطار دارد از سوی دولت کمک هایی را دریافت کند./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcb95bw.rhbswpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما