تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 85285
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا می‌گویند سواحل مرجانی نسبت به دهه‌ 1950 تا 50 درصد توان خود برای تامین غذا و حفاظت از اقلیم را از دست داده اند.
به گزارش زیست آنلاین، در تحقیقی تازه که در دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام شده است مشخص شده است که ظرفیت سواحل مرجانی برای حفاظت از اکوسیستم‌هایی که زندگی میلیون ها مردم ساکن در آنها در دنیا به آن وابسته است از دهه 1950 به شدت کاهش یافته است.

بر همین اساس در این تحقیق تغییرات اقلیم، ماهیگیری بیش از حد و از بین رفتن محل سکونت مرجان ها و تاثیر آنها بر این گونه های جانوری بررسی شده است. از این رو کاری که پیش از این این گونه های جانوری برای بشر انجام می دادند، از تامین غذا تا حفاظت از طوفان‌ها، در حال کاهش یافتن است.

این تحقیق همچنین نشان داده است که پوشش جهانی مرجان ها به شدت در حال کاهش است و تنوع گونه‌های این جانداران تا 60 درصد کاهش یافته است.

این محققان می گویند تعداد ماهی هایی که در این مرجان ها زندگی می کردند در سال 2002 به بالاترین میزان خود رسیده و از آن زمان تاکنون روندی کاهشی را نشان می دهد به طوری که از سال 1950 تاکنون تا 60 درصد کاهش یافته است.انرژی امروز

https://zistonline.com/vdchmin6.23nm6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما