تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب : 85250
دولت بریتانیا روز دوشنبه بزرگترین مزایده پروژه های انرژی های تجدیدپذیر خود را اعلام کرد و انتظار دارد بتواند با این مزایده ظرفیت تولید برق بادی فراساحلی برای هشت میلیون خانه را فراهم سازد.
خیز بلند بریتانیا برای تولید 40 گیگاوات پروژه برق تجدیدپذیر
به گزارش زیست آنلاین، از رویترز، در بریتانیا بر اساس قرارداد ما به التفاوت (Contracts-for-Difference CfD) کیفیت بندی پروژه ها حداقل قیمت برای فروش برق را تضمین می کند. قراردادهای CFD با مزایده برای شرکت های تولید برق عرضه می شوند.

این طرح که از سال 2014 اجرایی شده است، نسخه اولیه متد دولتی برای تشویق سرمایه گذاری در تولید برق پاک است.

این طرح در چهارمین دوره خود در نظر دارد میزان تولید برق تجدیدپذیر را نسبت به دوره سوم که 5.8 گیگاوات برق تولید شد، به دو برابر برساند و تضمین کند که نسبت به سه دوره قبلی ظرفیت های بیشتری برای تولید برق پاک فراهم می آید.

دولت بریتانیا می گوید در این دوره قرار است 200 میلیون پوند برابر با 277 میلیون دلار برای حمایت از پروژه های فراساحلی بادی در نظر گرفته شود و تضمین شود که بریتانیا می تواند از 10.4 گیگاوات فعلی به هدف تولید 40 گیگاوات ظرفیت تا سال 2030 درست خواهد بافت.

از طرفی قرار است 55 میلیون پوند برای حمایت از تکنولوژی های نوظهرو تجدیدپذیر اختصاص یابد، 24 میلیون پوند آن در زمینه پروژه های بادی فراساحلی شناور خرج خواهد شد. در حال حاضر توربین های فراساحلی در بستر دریا ثابت هستند.

این مزایده شامل یک پروژه 10 میلیون پوندی برای تولید 5 گیگاوات اضافی برق تجدیدپذیر از منابع ساحلی و انرژی خورشیدی خواهد بود./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcjy8eo.uqeiizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما