تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 85241
در پی درج مطلبی مبنی بر آلودگی آب و مسمومیت تعدادی از اهالی روستای دشه شهرستان پاوه در ۱۹ شهریور ماه در برخی از شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه کرد.
 توضیح شرکت آبفای کرمانشاه در پی درج مطلب مربوط به آلودگی آب روستای دشه شهرستان پاوه
به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در توضیح روابط عمومی شرکت آبفای استان کرمانشاه آمده است: شبکه فاضلاب روستای دشه در سال‌های گذشته توسط اهالی روستا اجرا شده و در حال حاضر نیز این شبکه تحویل دهیاری روستای مذکور است، که قدمت بالا و عدم رعایت ضوابط فنی و بهره‌برداری غیر اصولی و ورود زباله و فضولات حیوانی به شبکه فاضلاب، موجب انسداد شبکه فاضلاب روستا در روز جمعه نوزدهم شهریور ماه شد.

متاسفانه تعدادی از دامداران روستا بدون هماهنگی با دهیار روستا و یا مشورت با امور آبفای شهرستان اقدام به رفع گرفتگی به وسیله خودرو آتش نشانی کرده‌اند که این اقدام سبب ترکیدگی لوله و برگشت فاضلاب به داخل چشمه تامین آب شرب و مسمومیت چندین تن از اهالی روستا شد.

امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه پس از اطلاع از این حادثه بلافاصله در محل حاضر و اقدامات اولیه در این خصوص از جمله بستن مخزن ذخیره روستا، شستشوی مخزن و شبکه توزیع با کلر و جلوگیری از ورود مجدد فاضلاب به چشمه را انجام داد، همچنین اطلاع رسانی عمومی توسط فرماندار شهرستان صورت گرفت.

لازم به توضیح است که جهت جلوگیری از تکرار مجدد این اتفاق مقرر گردید بخشی از شبکه فاضلاب روستا با رعایت فاصله استاندارد از منبع تامین آب شرب روستا اصلاح و بازسازی گردد که امور آب و فاضلاب شهرستان در حال اجرای آن است.

 

https://zistonline.com/vdcjv8eo.uqeixzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما