تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 85234
عملیات مهار آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در اروندرود توسط تیم عملیاتی مقابله با آلودگی بندر آبادان پس از چهار روز به پایان رسید.
مهار آلودگی نفتی در اروندرود پس از ۴ روز
به گزارش زیست آنلاین، رضا سفاری، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این باره اظهار کرد: پس از مشاهده آلودگی نفتی در سطح آب رود اروند و نزدیک اسکله‌های بندر آبادان در روز سه‌شنبه مورخ ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰، سریعاً تیم عملیاتی مقابله با آلودگی از بندر آبادان به محل موردنظر اعزام شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مدیریت بنادر و دریانوردی آبادان، وی افزود: تیم عملیاتی مهار آلودگی نفتی بندر آبادان در اولین اقدام خود با بهره‌گیری از یدک کش افشین افرا، عملیات خود را آغاز و برای پیشگیری از گسترش این آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در سطح آب این رودخانه از بوم‌های جاذب هم استفاده کرد.

سفاری ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و وسعت این آلودگی که حدوداً از پالایشگاه نفت آبادان تا شیلات این شهرستان که دو کیلومتر طول و ۵۰ متر عرض است، طی تماس تلفنی با بندر خرمشهر اعلام نیاز به یک تیم معین عملیاتی مقابله با آلودگی شد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اظهار کرد: پس از مهار این آلودگی طی عملیات مشارکتی دو تیم مقابله با آلودگی از بندر آبادان و خرمشهر، از دستگاه اسکیمر جهت خروج مواد نفتی به مخازنی که توسط پالایشگاه  نفت تهیه شده بود اقدام شد و در مجموع پس از چهار روز تلاش همکاران، این عملیات با موفقیت به پایان رسید.

سفاری با بیان اینکه این آلودگی نفتی به شکل پراکنده بود، گفت: در حال حاضر و با اقدام به موقع تیم عملیاتی، هیچ آلودگی مشاهده نمی‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان یادآور شد: در این عملیات از ۲۵ نفر نیروی انسانی، ۳ فروند یدک کش و دستگاه اسکیمر، بوم باد شونده به طول ۵۰ متر و بوم و پد جاذب استفاده شد.

https://zistonline.com/vdcba5bw.rhbsfpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما