تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 85195
مشاور ویژه سازمان ملل متحد در امور تغییرات اقلیمی از دولت استرالیا خواست تلاشهایش برای حذف زغال سنگ را مضاعف کند در غیر این صورت تغییرات اقلیمی آسیب چشمگیری به اقتصاد این کشور وارد خواهد کرد.
درخواست سازمان ملل از استرالیا برای حذف زغال سنگ
به گزارش زیست آنلاین، وابستگی استرالیا به نیروی زغال سوز این کشور را به یکی از بزرگترین انتشاردهندگان کربن جهان تبدیل کرده اما دولت محافظه کار این کشور همواره از صنایع سوخت فسیلی حمایت و اعلام کرده اقدام سخت گیرانه در خصوص آلایندگی به قیمت مشاغل تمام خواهد شد.

سلوین هارت، مشاور ویژه سازمان ملل متحد در امور تغییرات اقلیمی در یک سخنرانی در دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا گفت: ما کاملا نقشی که زغال سنگ و سایر سوختهای فسیلی در اقتصاد استرالیا ایفا می کنند را درک می کنیم حتی اگر معدنکاری سهم کوچکی (حدود دو درصد) از کل مشاغل داشته باشد. اما لازم است که یک صحبت جدی، صادقانه و منطقی درباره آنچه به نفع استرالیاست، داشته باشیم.

سازمان ملل متحد از کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی که استرالیا هم در میان آنهاست، خواسته است استفاده از زغال سنگ را تا سال ۲۰۳۰ کنار بگذارند.

وزیران انرژی و محیط زیست اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ در ژوییه موفق نشدند برای حذف زغال سنگ تا سال ۲۰۲۵ به توافق برسند اما بعضی از کارشناسان می گویند احتمال پیشرفتهایی در مذاکرات اقلیمی سازمان ملل متحد در گلاسکو در نوامبر وجود دارد.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت: استرالیا در مسیر صفر کردن انتشار کربن است اما به برنامه زمانی مشخصی اشاره نکرد. وی گفت: استرالیا پیش بینی های انتشار کربن ۲۰۳۰ خود را در مذاکرات گلاسکو به روز خواهد کرد.

اکثر کشورهای توسعه یافته متعهد شده اند تا سال ۲۰۵۰ به هدف صفر کردن انتشار کربن برسند.

بر اساس گزارش رویترز، هارت گفت: دولت استرالیا باید از فرصت استفاده کرده و به انرژیهای تجدیدپذیر سوئیچ کند. اگر دنیا به سرعت زغال سنگ را کنار نگذارد، تغییرات اقلیمی صدمات شدیدی به اقتصاد استرالیا از کشاورزی تا گردشگری وارد خواهد کرد./ایسنا

https://zistonline.com/vdchmzn6.23nmwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما