تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : 85105
وسعت آتش سوزی جنگلی اخیر موسوم به "کالدور" در ایالت کالیفرنیای آمریکا که از اوائل هفته آغاز شد، طی دو روز ۲۴ برابر افزایش یافته و ۱۰ هزار نفر دیگر از سکنه این نواحی را مجبور به تخلیه و ترک خانه‌هایشان کرده است.
ادامه حریق‌های جنگلی در کالیفرنیا و تخلیه ۱۰ هزار سکنه دیگر
به گزارش زیست آنلاین، حریق کالدور که منطقه الدورادو را در برگرفته و به دلیل وزش باد و آب و هوای خشک، تشدید شده در مجموع تا روز چهارشنبه (دو روز قبل) ۶۲ هزار و ۵۸۶ هکتار را سوزاند و این در حالی است که بنابر گزارش‌ها تا اواخر چهارشنبه، آتش‌نشان‌ها در مهار این حریق پیشرفتی نداشتند.

در حالیکه علت این آتش سوزی هنوز مشخص نیست، یکی از مقامات محلی روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: نکته تاسف بار این است که این آتش سوزی ها همچنان وسیع‌تر و گسترده‌تر می شوند.

بنابر اعلام اداره خدمات اضطراری کالیفرنیا، به منظور محافظت از مردم در برابر این شرایط وخیم، روز چهارشنبه ۱۰ هزار نفر دیگر از منطقه الدورادو تخلیه شده و تعداد افرادی که این منطقه را به دلیل حریق‌ها ترک کرده اند به ۱۶ هزار و ۳۸۰ نفر رسیده است.

آب و هوای خشک کالیفرنیا، شرایط را برای امدادگران و آتش نشانانی که با آتش سوزی مقابله می کنند و همچنین هزاران نفر که دستور تخلیه منازل خود را گرفته‌اند، بدتر کرده است.

به گزارش سی ان ان، هر گونه وزش بادی می تواند شرایط را برای آتش نشانان سخت تر کند زیرا باعث تشدید آتش‌سوزی‌ها می شود./ایسنا

https://zistonline.com/vdciwzav.t1awu2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما