تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : 85084
فولکس ‌واگن عکس‌هایی از جدیدترین مدل الکتریکی خود منتشر کرده است. این ماشین که نامش ID5 است ماه آینده در نمایشگاه مونیخ رونمایی خواهد شد.
چهارمین فولکس الکتریکی رونمایی می شود
به گزارش زیست آنلاین، ID5 چهارمین مدل الکتریکی فولکس‌واگن است. ماشین از نظر فنی شبیه به شاسی‌بلند ID4 است که سال گذشته به بازار آمد، اما ظاهرش اسپرت‌تر است.

ماشینی که در مونیخ نمایش داده خواهد شد، نمونه اسپرت ID5 است که دو موتور الکتریکی دارد و باتری‌هایش از مدل معمولی قوی‌تر است. قیمت پایه ماشین حدود ۵۵ هزار دلار تخمین زده می‌شود و تولید آن از بهار آینده آغاز خواهد شد.

نزدیک‌ترین رقیب ID5، تسلا مدل Y و فورد موستانگ ماخ E است. فولکس ‌واگن سخت در تلاش است تا با عرضه مدل‌های بیشتر اقتدار تسلا را در بازار ماشین‌های الکتریکی به چالش بکشد. اما به نظر می‌رسد این شرکت هنوز نتوانسته جای پای خود را در بازار محکم کند.

کارخانه آلمانی هفته گذشته اعلام کرد که در ماه ژوییه در چین، بزرگترین بازار ماشین‌های الکتریکی در جهان، ۵۸۰۰ دستگاه ماشین الکتریکی فروخته است.

به گزارش بی بی سی، با اینکه این تعداد نسبت به ماه قبل دوبرابر شده، اما هنوز با رقیبان فاصله دارد. در همین ماه کارخانه چینی نئو نزدیک به هشت هزار دستگاه و اکس‌پنگ، یک رقیب چینی دیگر، بیش از هشت هزار دستگاه ماشین الکتریکی فروختند.

https://zistonline.com/vdcee78v.jh8nvi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما