تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 85071
دو هزار شرکت تولید کننه برق در چین وارد بازار کربن این کشور شدند که به ادعای مسئولان قرار است از بازار کربن اتحادیه اروپا بزرگتر باشد.
پروژه تجارت کربن چین راه اندازی شد
به گزارش زیست آنلاین، از فایننشیتال تایمز، چین بازار کربن خود را افتتاح کرده است. این اقدام چین از نظر کارشناسان نه تنها در کاهش انتشارات کربن موثر است بلکه به اقدامات جدی‌تر از سوی دیگر کشورها هم منتهی خواهد شد.

این بازار که از 16 جولای گشایش یافته است 2 هزار شرکت را در بر می گیرد که در زمینه تولید برق فعال هستند و سالانه 4.5 میلیارد تن متریک دی اکسید کربن را تحت پوشش خواهد داشت.

به گفته وزیر اکولوژی و محیط زیست چین، این بازار از بازار کربن اتحادیه اروپا که بزرگ ترین بازار در این زمینه بود پیشی خواهد گرفت.

انتظار می رود این بازار به مرور زمان دیگر شرکت ها و صنایع بزرگ تولید کننده انتشارات کربن را نیز چون فولادسازی‌ها، تولید مواد شیمیایی و تولید کننده کاغذ در بربگیرد.

تجارت کربن فرایندی است که بر اساس آن مجوزهای انتشارات دی اکسید کربن و دیگر گازهای گلخانه ای خرید و فروش می شود. هر شرکتی که بیش از میزان مجاز انتشارات دارد باید مجوزهای مصرف نشده بازار را خریداری کند.

در روز اول معاملات بازار چین، متوسط قیمت معاملات به 51.23 یوان برابر با 7.90 دلار در هر تن متریک رسید./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdca6wna.49nm015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما