تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 85064
انتشار گازهای گلخانه ای از سوی صنعت انرژی آمریکا امسال بیشترین افزایش را در بیش از سه دهه گذشته خواهد داشت زیرا همزمان با احیای اقتصادی از تبعات همه گیری کووید ۱۹، نیروگاهها زغال سنگ بیشتری برای تولید برق می سوزانند.
افزایش آلایندگی انرژی آمریکا رکورد می‌زند
به گزارش زیست آنلاین، آمار رسمی آمریکا حاکی از آن است که انتشار کربن امسال هفت درصد رشد کرده و به ۴.۸۹ میلیارد تن می رسد که بزرگترین افزایش از سال ۱۹۹۰ خواهد بود. سهم زغال سنگ در سبد نیروی آمریکا از ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۲۳ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش پیدا می کند زیرا قیمت بالای گاز طبیعی موجب شده است نیروگاهها زغال سنگ بیشتری مصرف کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این گزارش در حالی منتشر شده که سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد بدون تلاشهای جدید برای کاهش انتشار کربن، زمین در دو دهه آینده ۱.۵ درجه گرمتر می شود و تغییرات فاجعه آمیز در الگوهای جوی جهانی را به دنبال خواهد داشت.

همچنین در گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی شد تولید نفت خام این کشور ۱۶۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۱۲ میلیون بشکه در روز می رسد که این کاهش کمتر از پیش بینی قبلی از کاهش ۲۱۰ هزار بشکه در روز تولید است.

بهبود قیمت نفت باعث شده است تولیدکنندگان آمریکایی شمار دکلهای حفاری را افزایش دهند. مجموع دکلهای حفاری آمریکا در مقایسه با رکورد پایینی که در اوت سال گذشته ثبت کرد، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.

پیش بینی می شود تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۲ به میزان ۶۵۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۱۱.۸ میلیون بشکه در روز برسد. تولید این کشور پیش از شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ به رکورد ۱۲.۳ میلیون بشکه در روز صعود کرده بود.

طبق پیش بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف نفت و سایر سوختهای مایع آمریکا در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۵۸ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۱۹.۷۰ میلیون بشکه در روز می رسد در حالی که پیش بینی قبلی، رشد مصرف به میزان ۱.۵۲ میلیون بشکه در روز بود. مصرف بنزین آمریکا در نیمه اول سال میلادی جاری به ۸.۶ میلیون بشکه در روز رسید که بالاتر از ۸.۳ میلیون بشکه در روز در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ اما پایینتر از ۹.۳ میلیون بشکه در روز در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ بود.

مصرف جهانی نفت و سایر سوختهای مایع به ۹۷.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ می رسد که ۵.۳ میلیون بشکه در روز افزایش در مقایسه با سال ۲۰۲۰ خواهد داشت./ایسنا

https://zistonline.com/vdcc0xq4.2bqpe8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما