تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 85039

اکسون موبیل با سازمان های محیط زیستی کنار نیامد

اکسون موبیل به دلیل سیاست‌های جدید این غول نفت و گاز در زمینه تغییرات اقلیم از عضویت در انجمن رهبری اقلیم (CLC) کنار گذاشته شد.
یک سازمان محیط زیستی که کار آن قیمت گذاری کربن برای غول های بزرگ نفت و گاز است می گوید عضویت اکسون موبیل را به دلیل عدم همکاری با این سازمان به حالت تعلیق درآورده است.
اکسون موبیل با سازمان های محیط زیستی کنار نیامد
به گزارش زیست آنلاین، این اقدام چند ماه بعد از آن انجام شده است که نمایندگان شرکت اعلام کردند که این غول نفت و گاز آمریکایی از سیاست مالیات کربن حمایت می کند چون به گفته دارن وود، مدیر اجرایی اکسون، برنامه های مربوط به کاهش تغییرات اقلیم هرگز حمایت های سیاسی لازم را دریافت نکرده‌اند.

گرت برتلسون، مدیر اجرایی CLC، می گوید بعد از اینکه بررسی های لازم انجام شد، ما تصمیم گرفتیم عضویت اکسون موبیل را در انجمن و نیز در گروه «آمریکایی‌ها برای سود کردن»، که بازوی مشاور ماست، به حالت تعلیق درآوریم.

اکسون موبیل به همران کونوکو فیلیپس، بریتیش پترولیوم، رویال داچ شل و توتال فرانسه از اعضای بنیانگذار این گروه هستند.

این تصمیم CLC چرخشی 180 درجه بود از خواست آنها برای عضویت این غول نفتی در ماه ژوئن.

اکسون موبیل می گوید تصمیم CLC مایوس کننده و ضد تولید است.

این شرکت می گوید که برای هر سازمانی همکاری در کنار دیگران برای ارائه راه های معنا دار برای چالش های مشترک و بلندپروازی های جامعه برای انتشارات صفر مهم است.

این شرکت اعلام کرده است به عضویت خود در اتحاد راه حل های بازار، که سازمانی که در جهت کاهش انتشارات کار می کند، ادامه خواهد داد.

سازمان غیرانتفاعی موسسه منابع جهانی (WRI) که عضو CLC است می گوید اکسون موبیل با برنامه های سازمان برای اجرایی کردن قیمت گذاری کربن به عنوان راه حلی عالی برای پاسخگویی به بحران تغییرات اقلیم همکاری نکرده است.

آنی داسگوپا، مدیر اجرایی این سازمان می گوید ما از جدایی اکسون موبیل از این سازمان خوشحالیم. اما از دیگر شرکت ها می خواهد که برای قیمت گذاری برای کربن همکاری کنند.

https://zistonline.com/vdceo78v.jh8nxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما