تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب : 85014
فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور اعلام کرد

کاهش روند تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در کشور

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشور گفت: تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در کشور کاهش یافته است.
کاهش روند تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در کشور
ابراهیم حسن‌آبادی امروز ۱۰ مرداد در جلسه ساخت و سازهای غیرمجاز استان با اشاره به روند افزایشی تغییر کاربری اراضی کشاورزی در طول سال‌های گذشته، اظهار کرد: با تشکیل یگان و هم‌افزایی و هماهنگی که بین دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و همچنین یگان حفاظت از اراضی کشور ایجاد شده، شاهد روند کاهشی در کاربری غیرمجاز هستیم.

وی یگان حفاظت اراضی کشور را مجری اجرای قانون حفظ کاربری دانست و تصریح کرد: در ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، بر جرم انگاری تأکید شده که در صورت نیاز تشکیل پرونده قضایی صورت گرفته و مراحل قانونی طی خواهد شد.

وی جلوگیری از آسیب زدن به اراضی کشاورزی را جز اولویت‌های اساسی سازمان‌های مرتبط با حفاظت اراضی کشور عنوان کرد و گفت: در راستای پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ضروری است با ایجاد زیرساخت‌های لازم، روش‌های الکترونیکی و ایجاد انگیزه، کشف و شناسایی تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مقابله با آن افزایش یابد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه حفظ اراضی کشاورزی و عرصه‌های منابع طبیعی در تأمین امنیت غذایی و صیانت از منابع پایه کشور برای نسل‌های آینده مهم است، افزود: هر هکتار زمین کشاورزی غذای ۲۰ انسان را تأمین می‌کند و حفاظت همه‌جانبه از این عرصه‌ها یکی از وظایف مهم حاکمیتی است./ایسنا

https://zistonline.com/vdchkvn6.23nmzdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما