تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 84982
مجری تامین برق مراكز استخراج رمز ارزها در توانیر خبر داد:

غارت روزانه 20 میلیارد تومان منابع اقتصادی كشور توسط مراكز غیرمجاز استخراج رمز ارز

مجری تامین برق مراكز استخراج رمز ارزها در توانیر گفت: دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز جمع آوری شده با سوء استفاده از یارانه حامل‌های انرژی، روزانه مبلغ 20 میلیارد تومان از منابع كشور را كه متعلق به آحاد مردم است را به غارت می‌بردند.
غارت روزانه 20 میلیارد تومان منابع اقتصادی كشور توسط مراكز غیرمجاز استخراج رمز ارز
به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد خدادادی بهلولی" با اعلام این خبر گفت: بر اساس قانون استفاده از هرگونه انشعاب برق با تعرفه یارانه‌ای شامل انشعاب برق خانگی، تجاری، صنعتی، كشاورزی و ... استخراج رمزارزها در كشور غیرمجاز است.
به گفته وی، انجام این عمل در واقع كسب كردن سود نه از طریق یك فعالیت اقتصادی اشتغالزا و مولد، بلكه سوء استفاده از یارانه حامل‌های انرژی همه ملت ایران است.
خدادادی افزود: سودجویی غیرقانونی از محل یارانه‌ها نیز باعث تحمیل هزینه‌های هنگفتی به اقتصاد كشور شده كه از جمله آنها می‌توان به دامن زدن به ركود صنایع، تعطیلی كارخانه‌ها، همچنین افزایش بیكاری و تورم اشاره كرد.

وی در این خصوص با بیان اینكه مجموعه صنعت برق تاكنون با همكاری نیروی انتظامی و همراهی قضات، موفق به كشف و جمع آوری تعداد قابل توجهی دستگاه استخراج رمز ارز با ظرفیتی نزدیك به 600 مگاوات شده است، خاطرنشان كرد: در صورتی كه این تعداد دستگاه كشف و جمع آوری نشده بود، مالكان آنها با رفتار سودجویانه در حال حاضر نیز مشغول به سوء استفاده از برق یارانه‌ای برای كسب ثروت غیرقانونی بودند.

مجری تامین برق مراكز استخراج رمز ارز در توانیر ادامه داد: با توجه به اینكه برای تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی كشور گاز طبیعی با قیمت یارانه‌ای استفاده می‌شود، میزان یارانه‌ای كه این افراد برخلاف قانون از آن بهره می‌بردند به حدود 20 میلیارد تومان در روز بالغ می‌شد.

خدادادی اظهار داشت: در حقیقت سودجویانی كه از دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز استفاده می‌كردند، روزانه مبلغ 20 میلیارد تومان از منابع كشورمان كه متعلق به آحاد مردم است را به غارت می‌بردند و بدون ایجاد هیچگونه شغل و ارزش افزوده‌ای برای كشور و صرفا با سوء استفاده از یارانه حامل‌های انرژی به ثروت اندوزی می‌پرداختند.
مجری تامین برق مراكز استخراج رمز ارزها در توانیر یادآور شد: مطابق قانون، تمامی این افراد متخلف كه دستگاه‌های آنها كشف و ضبط شده است، مكلفند نسبت به بازپرداخت یارانه‌های مورد اشاره اقدام کنند و علاوه بر این با معرفی به مراجع قضایی جرایم سنگین دیگری نیز شامل آنها خواهد شد.

خدادادی در خصوص نحوه معرفی و پاداشی كه به گزارش دهندگان اختصاص می‌یابد نیز گفت: سه راهكار برای ارائه اطلاعات این مراكز وجود دارد كه شامل درج اطلاعات مراكز مورد اشاره در سامانه اینترنتی شركت توانیر به آدرس  www.tavanir.org.ir/samaat، اعلام از طریق سامانه تلفنی 121 یا مراجعه حضوری به واحد حراست شركت برق محل زندگی خود است.
وی تصریح كرد: اطلاعات و مشخصات هویتی گزارش دهندگان به صورت كاملا محرمانه نزد وزارت نیرو حفظ می‌شود و به گزارش‌هایی كه منجر به كشف مراكز غیرمجاز استخراج رمز ارز شود، تا سقف 20 میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.

 

https://zistonline.com/vdcauona.49nya15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما