تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 84953
زیست آنلاین: یک مطالعه نشان می دهد که هزینه کرد مردان برای کالاها باعث 16 درصد انتشار بیشتر در مقایسه با زنان می شود
مردان بیشتر از زنان باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شوند
به گزارش زیست آنلاین، بیشترین تفاوت در هزینه مردان، در بنزین و گازوئیل برای اتومبیل هایشان است. به گفته محققان، تفاوت های جنسیتی در انتشارها بسیار کم مورد مطالعه قرار گرفته است و باید برای غلبه بر بحران آب و هوا در عمل شناخته شود.

این تجزیه و تحلیل با مقایسه مردان و زنان مجرد در سوئد نشان داد که غذا و تعطیلات باعث بیش از نیمی از کل انتشارها برای مردان و زنان است.

دانشمندان دریافتند که استفاده از غذاهای بر پایه گیاه به جای گوشت و لبنیات و سفر با قطار به جای استفاده از هواپیما یا اتومبیل، میزان انتشار افراد را 40 درصد کاهش می دهد.

یکی از محققین گفت: ما فکر می کنیم که مهم است که تفاوت بین زنان و مردان را در سیاست گذاری در نظر بگیریم. هزینه کرد آنها بسیار کلیشه ای است. زنان هزینه بیشتری را صرف دکوراسیون منزل، بهداشت و لباس می کنند و مردان پول بیشتری برای سوخت ماشین ها، غذا خوردن در بیرون از منزل، الکل و دخانیات صرف می کنند.   

این تحقیق که در مجله Industrial Ecology منتشر شده است، شامل سوخت وسایل نقلیه کاری مانند تاکسی یا ون های لوله کش نیست. تحقیقات قبلی نشان می داد که در خانواده هایی که یک اتومبیل دارند، مردان بیشتر از آن برای رفتن به محل کار استفاده می کنند در حالی که زنان بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که بیشترین تاثیری که افراد می توانند در مبارزه با تغییر اقلیم داشته باشند، داشتن یک فرزند کمتر، استفاده نکردن از ماشین شخصی و پرهیز از مسافرت با هواپیما است.

مطالعات در سال های 2010 و 2012 نیز نشان داد که مردان بیشتر از زنان انرژی و گوشت مصرف می کنند که هر دو باعث انتشار زیاد می شوند.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcip3av.t1a5w2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما