تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب : 84936
زیست آنلاین: وقتی روسیه و ایالات متحده در مورد چیزی توافق می کنند، باید حدس زد که موضوع باید جدی باشد.
تنها موضوعی که آمریکا و روسیه بر سر آن توافق می کنند
به گزارش زیست آنلاین، این هفته جان كری نماینده ویژه رئیس جمهور آمریكا در امور اقلیمی، بی سر و صدا به مسكو سفر كرد تا با همتای روس خود، روسلان ادلگریف ملاقات كند. هدف او صحبت در مورد موضوعات تنش زای معمول، حملات سایبری و دخالت در انتخابات نبود. موضوع، تهدیدی بزرگتر بود که هر دو را تحت تأثیر قرار خواهد داد: تغییر اقلیم

روابط ایالات متحده و روسیه در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بهترین سطح رسید و هنوز هم خیلی پیشرفت نکرده است. اما با این وجود، سفر کری به مسکو، در اوایل دوره ریاست جمهوری بایدن، نشانه قابل توجهی است که دو طرف جنگ سرد، می توانند در مورد این یک موضوع متفق القول باشند.

ایالات متحده و روسیه به ترتیب به عنوان دومین و ششمین کشور آلاینده جهان، در مورد لزوم افزایش اقدامات آب و هوایی توافق و اعلام کردند که برای مقابله با این چالش با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

این دیدار و دیدار بعدی کری با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، جو بسیار متفاوتی نسبت به دیدار سرد ماه گذشته بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه داشت. لاوروف کری را "جان عزیز" خطاب کرد و گفت که سفر وی نشانه مهم و مثبتی برای توسعه روابط دو جانبه است.

لولا والخو ، مدیر برنامه آب و هوا در انستیتو توسعه پایدار و روابط بین الملل گفت: این خبر نشانه تعهد بایدن در مورد امور اقلیمی است.

وی به سی ان ان گفت: آنها مایلند از یک شرایط دو جانبه بسیار دشوار عبور کنند تا هنوز یک کانال ارتباطی بسیار سطح بالا در این زمینه داشته باشند.

این سفر بر چرخش رویکرد آب و هوایی آمریکا از زمان به قدرت رسیدن باید تاکید می کند. این در حالی است که ترامپ آمریكا را از گفتگوهای جهانی در مورد آب و هوا و توافق پاریس خارج كرد. در عین حال سفر کری، تغییر عمده در سیاست های آب و هوایی روسیه را نیز نشان می دهد.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcjmheo.uqextzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما