تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : 84929
زیست آنلاین: مارک کارنی، رئیس سابق بانک مرکزی انگلیس می گوید که دولت ها باید مقررات مربوط به مشاغل را برای مقابله با بحران آب و هوا افزایش دهند، زیرا بازارهای آزاد مالی، به تنهایی انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش نمی دهند.
بازارهای آزاد، به تنهایی انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش نمی دهند
به گزارش زیست آنلاین، کارنی، که سال گذشته قبل از اولین محدودیت های کرونایی در انگلیس، بانک مرکزی این کشور را ترک کرد، اکنون یکی از تأثیرگذارترین افرادی است که بر روی اجلاس اقلیمی سازمان ملل، Cop26، که در ماه نوامبر در گلاسگو برگزار می شود، کار می کند. وی نماینده سازمان ملل در زمینه تغییر اقلیم و مشاور امور مالی بوریس جانسون در مورد آب و هوا است.

وی گفت: برای رسیدن جهان به اهداف آب و هوایی خود، دولت ها مجبورند صنایع را به پیروی از قوانین روشن، از تولید انرژی گرفته تا ساخت و ساز و حمل و نقل، و تعیین قیمت کربن که منجر به سرمایه گذاری به سمت اهداف سبز و کمرنگ شدن سوخت های فسیلی می شود ، وادار کنند.

وی گفت: ما به مقررات روشن، معتبر و قابل پیش بینی از طرف دولت نیاز داریم. قوانین مربوط به کیفیت هوا مورد نیاز است. شما می توانید مقررات قوی برای آینده داشته باشید، پس بازار مالی امروز برای آن آینده شروع به سرمایه گذاری می کند. چرا که این کاری است که بازارها انجام می دهند .آنها همیشه به آینده نگاه می کنند.

بدون چنین مداخله قوی دولت ها، بازارها نمی توانند بحران را برطرف کنند. وی گفت: "این امر به خودی خود، توسط بخش مالی اتفاق نخواهد افتاد. در عین حال ما بدون بخش مالی نمی توانیم به آنجا برسیم.

منبع: Gaurdian

https://zistonline.com/vdcb99bw.rhba5piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما