تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۰
کد مطلب : 84928
زیست آنلاین: ورزشکاران سعی می کنند در شرایطی تمرین کنند که شبیه شرایطی باشد که در ژاپن با آن روبرو می شوند، اما همه ما می دانیم که گاهی مادر طبیعت همیشه خوب رفتار نمی کند.
المپیک توکیو، تحت تاثیر وضعیت آب و هوا
به گزارش زیست آنلاین، سالهاست که گرما در مناطق برگزاری بازی ها افزایش پیدا می کند.

در مقایسه با بازی های المپیک سال 1984 در لس آنجلس، میانگین دمای بالای توکیو، گرمترین و مرطوب ترین هوا برای دو هفته رقابت است.

با توجه به درجه حرارت متوسط همراه با رطوبت توکیو، این امکان وجود دارد که این بازیها حتی از المپیک های آتلانتا و آتن گرمتر باشد.

همچنین طوفان هایی که می تواند وقوع باران های سیل آسا، وزش باد شدید و جاری شدن سیل را به همراه داشته باشد. توکیو را تهدید می کند.

خطر وقوع توفان از ماه مه تا اکتبر ادامه دارد اما معمولاً در آگوست و سپتامبر به اوج خود می رسد.

در ژوئیه 2018، کوماگایا (واقع در حدود 40 مایلی شمال غربی توکیو) گرمترین دمای ژاپن را با 106 درجه فارنهایت به نام خود ثبت کرد. تنها یک ماه بعد، این رکورد، دوباره در شهر هاماماتسو اتفاق افتاد.

در اوایل سال 2019، کمیته بین المللی المپیک، با توجه به نگرانی ها در خصوص گرمای شدید هوا، تصمیم گرفت محل برگزاری مسابقه دوی ماراتن و دیگر مسابقاتی که در فضای برگزار می شوند را به شهر خنک تر ساپورو که در 500 مایلی شمال توکیو واقع شده است، منتقل کند. در این شهر، دما می تواند تا 40 درجه فارنهایت سردتر از توکیو در طول برگزاری بازی ها باشد.

این امواج گرمای اخیر تابستان که بسیاری از مناطق آسیای شرقی و کره زمین را تحت تأثیر قرار داده است، می تواند تا حدی ناشی از تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین باشد.

با گرمایش زمین به دلیل افزایش انتشار گازهای گلخانه ای، آب و هوا از بسیاری از جهات در حال تغییر است که یکی از آن ها افزایش امواج گرما، با مدت زمان طولانی تر، شدیدتر و فرکانس بیشتر است.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcaaona.49nyu15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما