تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب : 84927
چین اعلام کرده است که بزرگ ترین بازار کربن دنیا را راه اندازی می کند در حالی که تحلیلگران معتقدند که این ادعا با تلاش های چین به عنوان بزرگترین آلاینده محیط زیست و تولید کننده دی اکسد کربن همسانی ندارد.
 راه اندازی بزرگترین تجارت کربن دنیا در چین در میان تردیدهای تحلیگران
به گزارش زیست آنلاین، از فایننشیال تایمز، اعطای مجوزهای خرید و فروش گازهای گلخانه ای به عنوان بخشی از سیستم تجاری چین دیروز در بازار بورس انرژی و محیط زیست شانگهای اعلام شد.

رسانه های دولتی چین می گوید در نیم ساعت اول این اعلام قیمت و با معامله 160 کیلوتن در هر تن معادل دی اکسید کربن از Rmb48  در ابتدای بازار به Rmb53 رسید.

اما تحلیلگران می‌گویند که عرضه بیش از حد، گستردگی محدود و عدم اعلام سقف برای کل انتشارات به این معنی است که این بازار نمی تواند به سرعت نفش محوری خود را در رسیدن چین به پیک کربن در 2030 و انتشارات صفر خالص در 2060 ایفا کند.

از طرف دیگر فقط بخش انرژی چین وارد این معاملات شده اند. دیگر بخش های آلاینده چین مثل فولادسازی ها و صنعت سیمان قرار است در چرخه بعدی وارد روند تجارت کربن شوند.

حتی از آنجایی که چین هنوز هم وابسته به برق تولیدی از نیروگاه های زغال سنگی است، 2225 نیروگاه در این کشور تولید کننده 40 درصد از انتشارات دی اکسید کربن هستند.

این تجارت جدید 15 درصد کل انتشارات جهانی یا 3 برابر میزانی که اتحادیه اروپا پوشش داده را در بر می گیرد. پیش از این بازار اتحادیه اروپا بزرگترین بازار کربن دنیا بود./انرژی امروز

https://zistonline.com/vdcjaheo.uqex8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما