تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : 84921
زیست آنلاین: کمیسیون اروپا روز جمعه رئوس مطالب پیشنهادی خود در مورد چگونگی بهبود سلامت جنگلهای این قاره و استفاده از توانایی آنها در مبارزه با تغییرات آب و هوایی، از جمله از طریق اهداف الزام آور قانونی برای بازیابی اکوسیستم های تخریب شده را منتشر کرد.
اهداف جدید اتحادیه اروپا برای محافظت از جنگل ها
به گزارش زیست آنلاین، این پیشنهاد چند روز پس از رونمایی این کمسیون از بسته گسترده سیاست های اقلیمی اتحادیه اروپا، از جمله اهداف الزام آور برای کشورها برای رشد جنگل ها، پیتلند ها و سایر مخازن طبیعی کربن داده شده است.

این کمیسیون روز گذشته گفت که اهداف قانونی لازم را برای بازسازی اکوسیستمهای جنگلی آسیب دیده در اروپا پیشنهاد می کند و سیستمی را توسعه می دهد که کشورها را ملزم به استفاده از اطلاعات مختلف برای رصد وضعیت سلامت جنگل های خود می کند.

این هدف، کمک به کشورها برای پاسخگویی به فشارهایی است که جنگل های اروپا با آنها روبرو هستند، از جمله تقاضا برای سوخت زیست توده مورد استفاده برای تولید انرژی و تأثیرات تغییر اقلیم مانند الگوی های آتش سوزی جدید یا افزایش احتمال گسترش آفات

اگر جنگل ها به خوبی مدیریت شوند می توانند با جذب باران اضافی و خنک سازی مناطق در دوره های گرم، به آنها کمک کنند تا با تأثیرات تغییر اقلیم کنار بیایند.

اما فعالان محیط زیست می گویند که این برنامه ها نتوانسته اند به تأثیر تقاضای انرژی از زیست توده، مانند گلوله های چوبی و تراشه، بر جنگل های اتحادیه اروپا بپردازد.

مشاغل مرتبط با صنایع چوبی در اتحادیه اروپا تقریباً 3.6 میلیون شغل است و برخی از گروهها كه نماینده مالكان و كشاورزان عضو آن ها هستند، روز جمعه گفتند كه این طرح اتحادیه اروپا نتوانسته در مورد حمایت اقتصادی از این بخش شفاف سازی كند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcdfn0j.yt0ox6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما