تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 84920
زیست آنلاین: بر اساس یک گزارش جدید، بیش از بیست شهر از بیش از 160 مرکز شهری، عامل بیش از 50 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای هستند.
به گزارش زیست آنلاین، این گزارش که روز دوشنبه در مجله Frontiers in Sustainable Cities منتشر شد، نشان می دهد که فقط 25 شهر از 167 کلان شهر نمونه در 53 کشور که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتد، 52 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را بر عهده دارند.

به جز سه شهر مسکو، استانبول و توکیو، همه این شهرها، از جمله شهرهای بزرگ مانند شانگهای و پکن، در چین هستند.

این گزارش نشان داد که میزان انتشار سرانه در شهرهای واقع در کشورهای ثروتمندتر در مقایسه با کشورهای در حال توسعه بیشتر است. در حالی که سهم کل تولید گازهای گلخانه ای در جهان در کشور در حال توسعه چین بیشتر است، با این حال، ایالات متحده سرانه بیشتری دارد.

محققان دریافتند که مصرف انرژی برای برق مسکونی، تجاری و صنعتی عامل تا 80 دصد انتشار در اروپا و آمریکای شمالی است. در حدود یک سوم شهرهایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، بیش از 30 درصد ناشی از سفرهای جاده ای است. سفر از طریق دریا، راه آهن و هوایی کمتر از 15 درصد از انتشار را تشکیل می دهد.

این گزارش خاطر نشان کرد که شهرنشینی در شهرهای در حال توسعه، منجر به افزایش ترافیک وسایل نقلیه و انتشار بیشتر از آن منابع می شود.

محققان هشدار دادند که برای محدود کردن گرمایش کره زمین در این قرن، شهرها باید از مسیر صنعتی وابسته به منابع به یک مسیر توسعه پایدار مبتنی بر نوآوری جا به جا شوند.

منبع: usnews

https://zistonline.com/vdccxoq4.2bq0i8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما