تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 84919
زیست آنلاین: سیاست گذاران اتحادیه اروپا، دیروز چهارشنبه از بلند پروازانه ترین برنامه خود برای مقابله با تغییر اقلیم و با هدف تبدیل اهداف سبز به اقدامات مشخص در این دهه و پیشگامی برای سایر اقتصادهای بزرگ جهان رونمایی کردند.
اتحادیه اروپا طرح بزرگ آب و هوا را آغاز کرد
به گزارش زیست آنلاین، کمیسیون اروپا، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا، با جزئیات دقیق نشان داد که چگونه 27 کشور عضو این اتحادیه می توانند به هدف مشترک خود برای کاهش 55 درصدی انتشار خالص گازهای گلخانه ای تا سال 2030، به عنوان گامی به سوی انتشار "صفر خالص" تا سال 2050، دست پیدا کنند.

این به معنای افزایش هزینه انتشار کربن برای گرمایش، حمل و نقل و تولید، اخذ مالیات از سوخت پر کربن حمل و نقل هوایی و کشتیرانی که پیش از این از آن ها مالیات دریافت نشده است، و دریافت جریمه در مرز از واردکنندگان برای کربن منتشر شده در تولید محصولاتی مانند سیمان، فولاد و آلومینیوم در خارج از کشور است. در این طرح، موتور احتراق داخلی به تاریخ می پیوندد.

فرانس تیمرمانس، مسئول سیاست های آب و هوایی اتحادیه اروپا گفت:"بله، کار سختی است، اما این یک الزام نیز هست، زیرا اگر ما از تعهد خود برای کمک به بشریت صرف نظر کنیم، نه تنها خودمان، بلکه فرزندان و نوه های ما شکست می خورند.

به گفته وی، بهای این شکست،جنگ بر سر آب و غذا خواهند بود.

اقدامات "Fit for 55" نیاز به تصویب کشورهای عضو و پارلمان اروپا دارد. روندی که ممکن است دو سال به طول بینجامد.

برخی از فعالان محیط زیست می گویند که کمیسیون بیش از حد محتاط است. جورگو ریس، مدیر Greenpeace در اتحادیه اروپا در در بیانیه ای گفت: "تجلیل از این سیاست ها مانند این است که ورزشکار پرش ارتفاع، مدعی مدال برای دویدن در زیر میله باشد. تمام این بسته مبتنی بر هدفی است كه بسیار کوچک است و جلوی تخریب سیستم های پشتیبانی از زندگی سیاره ما را نخواهد گرفت.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcaoona.49ny615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما