تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 84908
زیست آنلاین: به عنوان الگویی از بازیافت خلاقانه در یکی از متراکم ترین مناطق کره زمین از نظر جمعیت، یک کافه در نوار غزه در کنار قهوه صبحگاهی خود، راه و رسم زندگی سالم محیط زیستی را نشان می دهد.
به گزارش زیست آنلاین، "دریا از آن ماست"، مجموعه ای ساخته شده از تیرهای چوبی، کوزه های پلاستیکی، تایر و آجرهای شکسته استفاده شده توسط محلی علی منا و گروهی از دوستانش است.

منا که برای دفتر وی از یک درب یخچال و پنجره هایی که قبلاً درهای ماشین لباسشویی بودند استفاده شده است، گفت: «مادرم می خواست من پزشک شوم.

وی ادامه داد: "من لازم نیست که برای انسان یک پزشک باشم. من می توانم پزشک دریا باشم، یک پزشک جامعه ای که از چند بیماری رنج می برد.

هدف منا از طریق فعالیت در سایتی که کتابخانه، تئاتر و مکان های مخصوص برگزاری برنامه هایی که در آن پیر و جوان می توانند در مورد حفظ محیط زیست بیاموزند، حداقل برخی از این مشکلات را کاهش دهد.

هنین اساماک، مادر چهار کودک، پس از یادگیری نحوه استفاده مجدد از وسایلی که قبلا آن ها را دور می انداخته، گفت: "شلوار جین به ظروف گیاهی و یک فن به چراغ تزئینی تبدیل شد.

آساماک که اکنون در گوشه ای از خانه خود، اشیا را جمع می کند تا برای بازیافت برای منا ببرد گفت: "ما در شیشه های خالی گیاه کاشتیم و بطری ها را با شن و چراغ پر کردیم."

او که روی صندلی رنگارنگ ساخته شده از لاستیک اتومبیل نشسته بود، به خبرنگار رویترز گفت: "برای من، این شادی است."

منا می گوید: كه كودكانی كه از این سایت بازدید می كنند به طور ذاتی نیاز به حفاظت از محیط زیست را فهمیده اند.

یک مقام مسئول کیفیت محیط زیست غزه گفت روزانه 2000 تن پسماند جامد در نوار غزه جمع آوری می شود. بیش از نیمی از آن از خانه ها است و هزاران فلسطینی با فروش این مواد به کارخانه های بازیافت، کسب درآمد می کنند.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdciv3av.t1a5u2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما