تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 84900
مجری پروژه‌های بیع متقابل شرکت برق حرارتی گفت: مجوز زیست محیطی احداث سه واحد بخار نیروگاه گازی سبلان (اردبیل) به ظرفیت 480 مگاوات برای تبدیل نیروگاه به چرخه سیکل‌ترکیبی از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت شد.
نیروگاه سبلان محیط زیستی شد /1500 مگاوات برق سبز به شبکه اضافه می شود
به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،‌ "حمید سرداری" با اعلام این خبر افزود: احداث واحدهای بخار نیروگاه سبلان اردبیل در قالب طرح‌های بیع‌متقابل به منظور افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل‌ترکیبی در دستور کار قرار گرفته است.

مجری پروژه‌های بیع متقابل شرکت برق حرارتی ادامه داد: نیروگاه سبلان دارای ۶ واحد گازی و سه واحد بخاری است که با تکمیل بخش بخار نیروگاه، مجموع ظرفیت آن به یک‌هزار و ۴۴۰ مگاوات خواهد رسید.

وی ظرفیت بخش بخار این نیروگاه را 480 مگاوات اعلام کرد و گفت:‌ واحد اول بخار این نیروگاه بهمن‌‍ماه سال گذشته با شبکه سنکرون شده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحدهای دوم و سوم این نیروگاه نیز سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

سرداری تاکید کرد: افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور به میزان ۴۸۰ مگاوات، بالا بردن راندمان نیروگاه و افزایش آن به میزان ۵۰ درصد، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و دستیابی به صرفه‌جویی حداقل ۷۹۹ میلیون مترمکعب در سال و کاهش آلایندگی محیط زیست از جمله اهداف راه‌اندازی واحدهای بخار این نیروگاه است.

https://zistonline.com/vdcawona.49nyw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما