تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 84891
بر اساس بخشی از این توافق 13 بنگاه‌ صنعتی برای احداث 10 هزار و 360 مگاوات نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر جدید در 10 استان طی مدت 3 سال، سرمایه‌گذاری خواهند داشت
صنایع بزرگ نیروگاه خود مصرف احداث می کنند/ گامی  برای تأمین برق مطمئن و پایدار
.به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن بختیار" پیرامون موضوع اقدام‌های وزارت نیرو برای ایجاد تاسیسات تولید برق و نیروگاه در صنایع بزرگ کشور گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با توجه ‌به اعلام علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ جهت تأمین برق مطمئن و پایدار واحدهای تولیدی خود و درخواست همکاری و هماهنگی صنعت برق، جلسات و مذاکراتی جهت تحقق این مهم بین نمایندگان وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

وی ادامه داد: تأمین برق مطمئن، مستمر و پایدار صنایع انرژی‌بر و شهرک‌های صنعتی و افزایش بهره‌وری و کاهش شدت انرژی در بخش صنعت و معدن از مهم ترین موضوعات مورد تفاهم دو وزارتخانه است. 

بختیار تصریح کرد: بر اساس بخشی از این توافق 13 بنگاه‌ صنعتی برای احداث 10 هزار و 360 مگاوات نیروگاه حرارتی و تجدیدپذیر جدید در 10 استان طی مدت 3 سال، سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو حمایت‌های لازم در پشتیبانی برق این واحدهای تولیدی سرمایه‌گذار را در مواقع خروج اضطراری و یا تعمیرات نیروگاه‌های احداث شده به‌عمل آورده است، گفت: برق مصرفی این صنایع تا سقف تولید نیروگاه‌های خودمصرف از شمول قطع یا محدودیت برق در دوره اوج بار مستثنی خواهد بود.

بختیار افزود: موافقت اصولی جهت احداث واحدهای نیروگاهی فوق به‌صورت خودمصرف توسط واحدهای تولیدی سرمایه‌گذار از سوی وزارت نیرو آماده شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در پایان گفت: متن این تفاهم‌نامه با همکاری واحدهای مرتبط در دو وزارتخانه تنظیم و طی نامه‌ای از سوی وزارت نیرو برای وزارت صمت ارسال شده است. انتظار می رود با پیگیری‌های انجام شده تا پایان هفته جاری این تفاهم نامه مبادله شده و زیرساخت های لازم برای شروع عملیات اجرایی فراهم شود.

https://zistonline.com/vdcjvoeo.uqexhzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما