تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 84887
زیست آنلاین: اداره ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ایلات متحده آمریکا می گوید این کشور پیش از این در سال جاری هشت فاجعه طبیعی را تجربه کرده است که خسارت هر کدام بیش از میلیارد دلار است.
آمریکا گرمترین ماه ژوئن خود را تجربه کرد
به گزارش زیست آنلاین، در طول 127 سال ثبت دمای هوا، ایالات متحده هرگز در ماه ژوئن این گرما را تجربه نکرده بود.

بر اساس اعلام سازمان ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی این کشور، امواج گرما در هر دو ساحل غربی و ساحل شرقی، ماه گذشته را به گرمترین ماه ژوئن در تاریخ ایالات متحده تبدیل کرد.

با گرم شدن زمین، امواج گرما مانند آنچه ایالات متحده در ماه ژوئن تجربه کرد، بیشتر و شدیدتر می شوند. تغییر اقلیم که به طور کلی منجر به گرم شدن دما می شود، باعث شده که دمای پایه امواج گرما بیش از دهه های گذشته باشد.

این سازمان همچنین خاطر نشان كرد كه این كشور پیش از این هشت فاجعه طبیعی را تجربه كرده است كه خسارت هر کدام بیش از یك میلیارد دلار بود. در مجموع، خسارت ها در شش ماه اول تقریباً بی سابقه بوده است.

گرمترین ماه ژوئن قبلی در سال 2016 اتفاق افتاد که تقریباً درجه حرارت کمتری داشت.

در زمانی که در شمال غربی اقیانوس آرام یکی از بدترین امواج گرما در تاریخ آمریکا وجود داشت، شمال شرقی، دومین موج گرمای خود را در این فصل می گذراند.

گرمای استثنایی همچنین به خشکسالی گسترده در کل منطقه غرب کمک کرده است. تقریباً 95 درصد ایالت های غربی در حال حاضر با خشکسالی روبرو هستند، در حالی که پارسال این رقم حدود 40 درصد بود.

منبع: nbcnews

https://zistonline.com/vdcefv8v.jh8evi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما