تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب : 84886
زیست آنلاین: از مواد شیمیایی مضر PFAS برای نگهداری مواد غذایی، نوشیدنی و مواد آرایشی استفاده می شود که عواقب ناشناخته ای برای سلامتی انسان دارد.
آلودگی ظروف پلاستیکی غذا توسط PFAS
به گزارش زیست آنلاین، بسیاری از ظروف و بطری های پلاستیکی جهان به PFAS سمی آلوده شده اند و اطلاعات جدید نشان می دهد که این مواد احتمالاً در سطوح بالا وارد مواد غذایی، نوشیدنی، محصولات مراقبت شخصی، داروها، محصولات پاک کننده و سایر موارد می شوند.

گفتن دقیق تعداد ظروف پلاستیکی آلوده و معنای آن برای سلامتی مصرف کنندگان دشوار است، زیرا سازمان تنظیم مقررات و صنایع تا سال جاری، که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا کشف کرد که مواد شیمیایی به محتویات یک سم پشه کش نفوذ کرده است، آزمایشات بسیار کمی انجام داده بود.

یک شرکت تولید کننده محصولات پلاستیکی در ایالات متحده در سال 2011، 300 میلیون ظرف" حاوی "فلوراسیون" یا افزودن موثر PFAS را گزارش کرد.

اما کارشناسان بهداشت می گویند افشاگری های جدید حاکی از آن است که این ترکیبات بسیار فراگیرتر از آن است که قبلاً تصور می شد و ظروف پلاستیکی حاوی فلورین، به ویژه آنهایی که همراه غذا استفاده می شوند، احتمالاً نشان دهنده یک نقطه اصلی قرار گرفتن در معرض PFAS است.

PFAS یا مواد پلی و فلوروآرکیل، یک گروه متشکل از حدود 9000 ترکیب است که برای ساخت محصولاتی مانند لباس و موکت مقاوم در برابر آب، لکه ها و گرما استفاده می شود.

آنها، "مواد شیمیایی برای همیشه" نامیده می شوند زیرا به طور طبیعی تجزیه نمی شوند و می توانند درون بدن انسان تجمع پیدا کنند.

این مواد شیمیایی به سرطان، نقایص مادرزادی، بیماری های کبدی، بیماری تیروئید، کاهش تعداد اسپرم، بیماری کلیوی، کاهش ایمنی و سایر مشکلات جدی مربوط به سلامتی مرتبط هستند.

کارشناسان صنعت پلاستیک می گویند بسیاری از پلاستیک های آلوده بازیافت می شوند، این بدان معنی است که جریان بازیافت پلاستیک به PFAS آلوده است.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcd9j0j.yt0oj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما