تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 84885
مجری طرح بازتوانی نیروگاه طرشت گفت: عملیات اجرایی احداث واحدهای جدید نیروگاه طرشت با هدف افزایش بازدهی، کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست‌محیطی آغاز شد.
حفظ محیط زیست قدیمی‌ترین نیروگاه کشور را تعطیل کرد

به گزارش زیست آنلاین، از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "روح‌اله اسپنانی" افزود: نیروگاه طرشت در حال حاضر دارای چهار واحد بخار در مجموع به ظرفیت ۴۰ مگاوات است که از قدمت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل دارای راندمان کم و مصرف سوخت بالاست.

وی با تاکید بر اینکه سن بالای نیروگاه تامین قطعات مصرفی این مجموعه را دچار مشکل کرده است، ادامه داد: از طرفی سیستم خنک‌کن این نیروگاه نیز از نوع برج‌ تر بوده که همین مسئله موجب مصرف بالای آب در این مجموعه شده است.

مجری طرح بازتوانی نیروگاه طرشت گفت: عملیات اجرایی احداث واحدهای جدید نیروگاه طرشت با هدف افزایش راندمان، کاهش مصرف سوخت و آلودگی‌های زیست‌محیطی در دستور کار قرار گرفته است؛ بر همین اساس در طرح احداث واحدهای جدید قرار است دو واحد بخار موجود حذف شده و بجای آن ۶ واحد ۹.۸ مگاواتی موتور گازسوز جایگزین گردد.

اسپنانی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه در مدت زمان حداکثر ۲۴ ماه با استفاده از تکنولوژی روز موتورهای گازسوز در محل فعلی نیروگاه طرشت انجام خواهد شد، همچنین یک ایستگاه گاز جدید به ظرفیت ۳۰ هزار مترمکعب نیز متناسب با ظرفیت گاز مصرفی واحدها در محوطه نیروگاه احداث خواهد شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون مراحل طراحی و مهندسی واحدها و ثبت سفارش تجهیزات اصلی داخلی و خارجی شامل ترانسفورماتورها و واحدهای موتور گازسوز آغاز شده و در حال پیگیری است، همچنین مطالعات ژئوتکنیک طرح آغاز شده و حفر گمانه‌های دستی و ماشینی به عمق ۶ تا ۳۰ متر جهت نمونه‌برداری از لایه‌های زیرین خاک صورت گرفته است.

مجری طرح بازتوانی نیروگاه طرشت گفت: برنامه‌ریزی جهت جمع‌آوری برج خنک‌کن واحدهای یک و دو انجام شده و پس از پیک بار تابستان امسال دمونتاژ آن انجام و بجای آن واحدهای جدید نیروگاه اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا،  نیروگاه طرشت (برق آلستوم) در سال ۱۳۳۸ در منطقه طرشت تهران احداث شده و یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع تولید پراکنده (DG- مصرف برق در محل تولید) با ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات است.

https://zistonline.com/vdccp4q4.2bq048laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما