تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 84875
زیست آنلاین: وزیر محیط زیست کلمبیا، کارلوس ادواردو کورئا روز چهارشنبه گفت علیرغم وعده های بلندپروازانه دولت برای کاهش تخریب جنگل ها و کاشت ده ها میلیون درخت، جنگل زدایی در کلمبیا در سال 2020، هشت درصد افزایش یافت.
جنگل زدایی در کلمبیا نسبت به سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است
به گزارش زیست آنلاین، این کشور در سال گذشته 171،685 هکتار، حدودا دو برابر مساحت شهر نیویورک از جنگل های خود را از دست داد که در مقایسه با 158،894 هکتار در سال 2019، 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

دامداری، گسترش کشاورزی، کشت محصولات غیرقانونی مانند کوکا، جاده های غیرمجاز و فعالیت های مجرمانه مانند معدنکاری غیرمجاز و قطع درختان از مهمترین دلایل این امر بود.

کوریا گفت این کشور امیدوار است تا سال 2030 به جنگل زدایی صفر برسد. وی با تشریح استراتژی ها، شامل عملیات نظامی، سرمایه گذاری اجتماعی، پرداخت هزینه های زیست محیطی و نظارت ماهواره ای گفت: "ما در مبارزه با جنگل زدایی بیشترین تلاش را می کنیم."

کوریا در ماه مارس به رویترز گفت که با وجود افزایش در سه ماهه اول و ویروس کرونا که تلاش ها برای جلوگیری از قطع درختان را پیچیده کرده است، انتظار نتایج بسیار مثبتی در کاهش جنگل زدایی در سال 2020 دارد.

تقریبا 64 درصد از جنگل زدایی سال گذشته در مناطق آمازون اتفاق افتاد.

کوریا گفته است که دولت ایوان دوکه که در آگوست سال آینده پایان می یابد، کاهش 30 درصدی جنگل زدایی را در دستور کار خود قرار داده است.

طبق اعلام مقامات دولتی، تا پایان دولت دوکه 180 میلیون درخت کاشته خواهد شد که تاکنون چیزی بیش از یک سوم آن کاشته است.

کلمبیا از نظر تنوع زیستی در هر کیلومتر مربع دومین کشور در جهان است و حدود 10 درصد از گیاهان و جانوران جهان را در خود جای داده است.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcbswbw.rhbazpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما