تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب : 84861
زیست آنلاین: اقدامات جدید برای کاهش زباله های پلاستیکی در اتحادیه اروپا باعث اعتراض فعالان محیط زیست شده است که می گویند این قوانین کافی نیست، در حالی که تولیدکنندگان نگران هستند که این قوانین منجر به تصویب استانداردهای مختلف در اتحادیه اروپا شود.
نگرانی تولید کنندگان از قوانین اتحادیه اروپا در مورد پلاستیک
به گزارش زیست آنلاین، اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش آلودگی، روز شنبه طیف وسیعی از محصولات پلاستیکی یکبار مصرف از جمله نی، بشقاب، کارد و چنگال و گوش پاکن را ممنوع و اعلام کرد بطری های آب باید حاوی پلاستیک بازیافتی بیشتری باشند.

این دستورالعمل، که از کشورهای عضو می خواهد مصرف برخی از موارد یکبار مصرف را نیز کاهش دهند، از سال 2019 اجرایی شد و کشورهای عضو تا 3 جولای فرصت داشتند که آن را در کشور خود به قانون تبدیل کنند.

فریدریک مونگودین، از NGO Seas In Risk گفت: پلاستیک یکبار مصرف نماد جامعه مصرف گرای امروز است و حذف تدریجی آنها اولین قدم آشکار برای مبارزه با آلودگی پلاستیکی است. اما ما نمی توانیم به اراده سیاسی تنها دولت ها اعتماد كنیم."

بر اساس پایگاه داده کمیسیون اروپا، تنها هشت کشور عضو از اقدامات خود برای اجرایی کردن این بخشنامه به کمیسیون اروپا گزارش داده اند.

اکثر کشورهای عضو حداقل الزامات را اتخاذ کرده اند یا برخی از اقدامات لازم را انجام ندادند.

در برخی دیگر از کشورها مانند لهستان و بلغارستان، تبدیل دستورالعمل به قوانین ملی هنوز در جریان است یا آغاز نشده است.

تولیدکنندگان پلاستیک نیز از قوانین جدید انتقاد کرده اند. طبق گفته آنها اگر برخی از کشورها به الزام اتحادیه اروپا برای اینکه تا تا سال 2030، 30 درصد از محتوای بطری های پلاستیکی از مواد بازیافتی باشد و سایر کشورهای دیگر به دنبال اهداف بلند پروازانه تر باشند، برای بازار خوب نیست.

نتیجه این است که ممکن است برخی از تولیدکنندگان مجبور به تولید محصولات مختلف برای کشورهای مختلف شوند که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.

در بیانیه تولید کنندگان، از کمیسیون خواسته شد تا اطمینان حاصل کند که تفسیر های مختلفی از دستور العمل ها انجام نمی شود و کشورهای عضو قوانین مختلفی تصویب نمی کنند.

سخنگوی کمیسیون گفت: روند اجرایی شدن قانون در حال کنترل است و در صورت لزوم به کشورهای عضو راهنمایی و کمک می شود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcgq797.ak9t34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما