تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : 84860
زیست آنلاین: اثرات آب و هوای عجیب و غریب پیش از این در دهه 1960 احساس می شد، اما دانشمندانی که تغییرات آب و هوایی را با سوخت های فسیلی مرتبط می دانستند، به عنوان پیامبران نابودی نادیده گرفته شدند.
هشدارهای شصت ساله درباره تغییرات آب و هوایی
به گزارش زیست آنلاین، در آگوست 1974، سازمان اطلاعاتی آمریکا (CIA) مطالعه ای در مورد "تحقیقات اقلیمی و اثر آن بر مشکلات اطلاعاتی" انجام داد.

این سازمان در مورد ظهور دوره جدیدی از هوای عجیب که منجر به ناآرامی های سیاسی و مهاجرت گسترده که به نوبه خود باعث ناآرامی های بیشتری می شود، هشدار داد.

دوره جدیدی که این سازمان تصور می کرد لزوماً دمای گرم تری ندارد، چرا  که دانشمندان در مورد سرمایش جهانی در کنار گرمایش هشدار داده بودند.

نگرانی اصلی آنها افزایش دما نبود. بلکه تأثیر آن سیاسی بود.

آنها می دانستند که مجموعه وقوع سرما در حدود سالهای 1350 و 1850 که به عصر یخبندان کوچک مشهور است، نه تنها خشکسالی و قحطی، بلکه جنگ نیز به ارمغان آورد، پس تغییرات جدید آب و هوایی نیز ممکن است بتواند باعث بوجود آمدن این مشکلات شود.

در صفحه اول گزارش آمده است تغییرات آب و هوایی از سال 1960 آغاز شد، اما هیچ کس، از جمله متخصصان اقلیم شناسی، آن را تشخیص ندادند.

عدم کشت محصولات کشاورزی در اتحاد جماهیر شوروی و هند در اوایل دهه 1960 دلیل اصلی آن شرایط آب و هوای بد بود.

ایالات متحده غلات به هند صادر کرد و شوروی از دام های خود برای تغذیه استفاده کرد که باعث خلع بی سر و صدای نیكیتا خروشچف، نخست وزیر وقت شوروی شد.

اما این گزارش استدلال می کند، با توجه به اینکه جمعیت جهان به رشد خود ادامه می داد و کشورها سرمایه گذاری گسترده ای در زمینه انرژی، فناوری و پزشکی انجام می دادند، جهان این هشدار را نادیده گرفت.

در بخش دیگر گزارش آمده است: این ادعا که هیچ کس به آن توجه نکرده اما منصفانه نیست. تعدادی از دانشمندان مدتی بود که در مورد این موضوع صحبت می کردند.

 

برای مطالعه متن اصلی گزارش کلیک کنید

https://zistonline.com/vdcfxcdc.w6djvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما