تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 84828
زیست آنلاین: همزمان با دست و پنجه نرم کردن غرب آمریکا با خشکسالی بی سابقه، مقامات برخی از شهرهای این منطقه برای جلوگیری از آتش سوزی بیشتر، آتش بازی در روز استقلال را ممنوع کردند.
جشن روز استقلال در آمریکا، تحت تاثیر خشکسالی
به گزارش زیست آنلاین، همه گیری کرونا بیشتر جشن های 4 ژوئیه سال گذشته را تعطیل کرد و اکثر مردم برای جلوگیری از شیوع کووید 19، در خانه ماندند.

با توجه به واکسیناسیون گسترده، امسال محدودیت ها کاهش یافته است و انتظار می رفت که روز استقلال، با پیک نیک و آتش بازی جشن گرفته شود. اما در غرب آمریکا، خطر ناشی از خشکسالی بی سابقه و درجه حرارت بالا بر چگونگی جشن گرفتن مردم تأثیر گذاشته است.

بر اساس آخرین اطلاعات US Drought Monitor، شرایط خشکسالی در غرب ایالات متحده، به ویژه در شمال غربی اقیانوس آرام گسترش یافته و وخیم تر شده است.

این منطقه با خشکسالی بی وقفه ای روبرو است که بیش از 20 سال است ادامه دارد و در حال حاضر بدترین خشکسالی چندین دهه گذشته را تجربه می کند.

در حال حاضر، پوشش خشکسالی در غرب، به بالاترین سطح خود یعنی 93 درصد رسیده است، که60 درصد آن از نوع "شدید" یا "استثنایی" (بدترین شرایط در طبقه بندی) است. این بحران حدود 60 میلیون نفر را در سراسر غرب ایالات متحده تحت تأثیر قرار داده است. پنج ایالت کالیفرنیا، اورگان، نوادا، یوتا و داکوتای شمالی کاملاً در شرایط خشکسالی قرار دارند.

مقامات آتش نشانی در منطقه خلیج به ساکنان هشدار دادند که فقط 30 تا 60 ثانیه طول می کشد تا جرقه ای در چمن های خشک شعله ور شود که دیگر با شلنگ باغبانی قابل کنترل نیست.

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط National Fire Protection Association ، در سال 2018، آتش بازی باعث ایجاد حدود 20 هزار مورد آتش سوزی، پنج کشته، 46 زخمی و 105 میلیون دلار خسارت مالی شد.

آتش بازی در بسیاری از شهرها از جمله پورتلند، اورگان، یلوستون کانتی، مونتانا و ماندان سیتی، داکوتای شمالی ممنوع شده است.

منبع: cnn

https://zistonline.com/vdcjooeo.uqex8zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما