تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب : 84819
زیست آنلاین: آلوک شارما ، رئیس انگلیسی COP26، روز سه شنبه با سفر به روسیه، یکی از بزرگترین کشورهای آلاینده جهان، از این کشور خواست برای رسیدن به صفر خالص تا سال 2050 متعهد شود. و از ولادیمیر پوتین به دلیل حمایت از این تغییر، تمجید کرد.
تمجید از پوتین به دلیل تلاش برای سبز کردن روسیه
به گزارش زیست آنلاین، انگلیس، که از 31 اکتبر تا 12 نوامبر میزبان بیست و ششمین کنفرانس تغییر اقلیم یا COP26 در گلاسگو است، به دنبال پشتیبانی قوی از یک طرح رادیکال تر برای مقابله با تغییر اقلیم است.

 شارما گفت: "من از حمایت رئیس جمهور پوتین برای همکاری بین المللی در زمینه مقابله با تغییر اقلیم استقبال می کنم و منتظر بحث های سازنده در مسکو هستم. روسیه یک بازیگر اصلی در مبارزه با تغییر اقلیم است."

دانشمندان، فعالان و رهبران جهان می گویند که فعالیت های انسانی به ویژه انتشار دی اکسیدکربن و سایر گازها در جو، باعث گرم شدن کره زمین شده که منجر به تغییرات فاجعه باری در آب و هوا و زندگی می شود.

دانشمندان می گویند به دلیل فعالیت های انسانی در حال حاضر دما حدود 1.0 درجه سانتیگراد بالاتر از دوران پیش از صنعتی شدن است.

انگلیس می خواهد که کشورها بلند پروازانه تر اقدام کنند تا تا سال 2050 به انتشار صفر پاک برسند.

براساس اطلاعات Global Atmospheric Research Emissions Database.، چین بزرگترین عامل انتشار دی اکسیدکربن در جهان است و پس از آن ایالات متحده، هند، اتحادیه اروپا و انگلیس و پس از آن روسیه قرار دارد.

برخی از افراد می گویند مدل های مورد استفاده در علم آب و هوا دقیق نیستند و نگرانند که مقررات لازم برای دستیابی به برخی از اهداف به رشد اقتصادی آسیب برساند.

در طرف مقابل، فعالان حوزه آب و هوا می گویند كه دولت ها برای مقابله با تغییر اقلیم خیلی سریع یا به اندازه كافی پیش نمی روند و هشدار می دهند كه بسیاری از رهبران سیاسی، بدون ارائه ایده روشن برای دستیابی به اهداف اعلام شده خود، تعهدات بزرگی می دهند.

شارما گفت: "روسیه با بهره برداری از مزایای حرکت به سمت یک اقتصاد پاکتر و سبزتر، این فرصت را دارد که رهبری واقعی خود را نشان دهد، در حالی که جهان به سفر خود برای دستیابی به انتشار صفر ادامه می دهد."

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcjhoeo.uqexvzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما