تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب : 84815

تولید برق به جای کشت محصول در انگلیس

ترجمه از محمد مهدی براتی
زیست آنلاین: تعداد مزارع جدید خورشیدی برنامه ریزی شده برای شرق انگلیس در ماههای اخیر بیش از دو برابر شده است، چرا که کشاورزان تصمیم گرفتنه اند به جای کاشت محصولات کشاورزی، مزارع خود را به مزارع خورشیدی تبدیل کنند.
تولید برق به جای کشت محصول در انگلیس
به گزارش زیست آنلاین، برنامه های جدید مزرعه خورشیدی برای سایت های سراسر Hertfordshire ، Cambridgeshire و Essex در پنج ماه گذشته به 840 مگاوات یا معادل 2 میلیون پنل خورشیدی خانگی رسیده است.

پیش بینی می شود توسعه انرژی خورشیدی به بیش از دو برابر ظرفیت انرژی خورشیدی در شرق انگلیس برسد و برای تأمین انرژی معادل 400 هزار خانه با انرژی پاک کافی است.

دکتر نینا اسکوروپسکا، مدیرعامل انجمن انرژی های تجدیدپذیر گفت که حفظ این شتاب برای کمک به تحقق اهداف آب و هوایی انگلیس بسیار مهم است و همچنین به تحریک سرمایه گذاری جدید مورد نیاز در منطقه کمک می کند.

بر اساس اعلام شبکه برق انگلیس که شبکه برق محلی را مدیریت می کند، بیشتر این مزارع خورشیدی جدید در زمین هایی که پیش از این در آن ها کشاورزی می شد، ساخته می شوند. زیرا مالکان زمین به جای تولید محصولات کشاورزی، به تولید برق پاک روی آورده اند.

شرق انگلیس به دلیل زمین های هموار و هوای آفتابی مورد توجه ویژه توسعه دهندگان انرژی های تجدیدپذیر است. با این حال، بیشتر مالکان پس از آنکه شبکه برق انگلیس هزینه اتصال به شبکه برق محلی را تقبل کرد، شروع به پیگیری انرژی خورشیدی در منطقه می کنند.

طبق قوانین جدیدی که از ابتدای سال 2020 اجرایی شده است، توسعه دهندگان مزرعه های خورشیدی می توانند در ازای اجازه دادن به شبکه های برق انگلیس برای کاهش تولید برق در زمان پاین بودن تقاضا برای انرژی، ارزان تر و سریعتر به شبکه متصل شوند.

شبکه برق انگلیس همچنین اعلام کرد تعداد برنامه های کاربردی برای اتصال باتری ها نیز در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdcftcdc.w6djyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما