تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : 84814
زیست آنلاین: در حالی که سیاست گذاران اتحادیه اروپا بسته جدید عظیمی از سیاست ها را برای مبارزه با تغییر اقلیم آماده می کنند، کشورهای عضو، روز گذشته قانونی را تصویب کردند که اهداف انتشار گازهای گلخانه ای این اتحادیه را از نظر قانونی الزام آور می کند.
 تصویب قانون تغییر اقلیم توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا
به گزارش زیست آنلاین، مذاکره کنندگان پارلمان اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه آوریل در مورد قانون آب و هوا به توافق رسیدند که هدف آن کاهش 55 درصدی میزان انتشار خالص اتحادیه اروپا تا سال 2030 نسبت به سطح 1990 و حذف آنها تا سال 2050 است.

وزرای 27 کشور عضو اتحادیه روز گذشته رسما این توافق را تصویب کردند و تنها بلغارستان رای ممتنع داد.

سخنگوی دولت بلغارستان بدون ارائه توضیحات بیشتر گفت: "توافق نهایی موقعیت ملی ما را به اندازه کافی منعکس نمی کند."

رهبران تمام کشورهای عضو، ماه دسامبر در مورد کاهش انتشار تا سال 2030 به توافق رسیدند که هدف آن این است که اتحادیه را در مسیری قرار دهد که اگر در سطح جهانی دنبال شود، از تأثیرات مخرب تغییر اقلیم جلوگیری خواهد کرد.

این اهداف، به جای نیازهای الزام آور برای هر کشور، به کل انتشار گازهای گلخانه ای اتحادیه اروپا اعمال می شود.

هدف این قانون قرار دادن موضوع آب و هوا در قلب همه سیاستگذاری های اتحادیه اروپا است تا اطمینان حاصل شود که قوانین و مقررات آینده از اهداف کاهش انتشار حمایت می کنند.

انجام این کار، نیاز به یک اصلاح اساسی در سیاست ها دارد. بیشتر قوانین اتحادیه اروپا برای دستیابی به هدف قبلی یعنی کاهش 40 درصدی انتشار تا سال 2030 تدوین شده است.

کمیسیون اروپا، اجرای این قانون را از 14 جولای، با چند سیاست برای تغییر شکل صنعت، انرژی، حمل و نقل و مسکن برای انتشار دی اکسید کربن کمتر، آغاز می کند.

قانون اقلیم، همچنین بروکسل را ملزم کرد یک نهاد متخصص مستقل برای مشاوره در مورد سیاست های آب و هوایی و یک سازوکار بودجه مانند برای محاسبه کل انتشاری که اتحادیه اروپا می تواند از سال 2030 تا 2050 تحت اهداف آب و هوایی تولید کند، تشکیل دهد.

پارلمان اروپا این قانون را هفته گذشته تصویب کرد. پارلمان و کشورهای عضو، این هفته متن آن را قبل از قانونی شدن، امضاء خواهند کرد.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdceev8v.jh8ezi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما