تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 84800
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خبرنگاران را بازوی قدرتمندی برای حراست از محیط زیست دانست و گفت: بدون حضور و همراهی رسانه‌ها محیط زیست کشور در خطر خواهد بود.
به گزارش زیست آنلاین، «فریدون یاوری» روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کرمانشاه، حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در استان آذربایجان غربی و درگذشت خبرنگاران ایرنا و ایسنا را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد که دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

به گزارش ایرنا، ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه پیرانشهر دچار حادثه شد.

در این حادثه غم انگیز متاسفانه ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در این دیدار خبرگزاری ایرنا را یک رسانه بزرگ، موثر و مطمئن دانست که نقش چشمگیری در ارتقای سطح فرهنگ جامعه و کمک به حفاظت از محیط زیست داشته است.

یاوری با بیان اینکه ما قدردان زحمات و تلاش های خبرنگاران هستیم، از همراهی و تلاش رسانه های استان در حفاظت از محیط زیست تقدیر و درخواست کرد که خبرنگاران استان به حمایت های خود در این زمینه ادامه دهند.

به گفته او، هم اکنون بیشترین مطالبه زیست محیطی استان مرهون تلاش رسانه هاست و در نتیجه این همراهی، شرایط محیط زیست استان در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و بسیاری از شهروندان همانند محیط بان عمل می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پایان از پیشنهاد همکاری خبرگزاری ایرنا در زمینه تولید محتواهای آموزشی و آگاه سازی شهروندان درباره اهمیت سرمایه های زیست محیطی استقبال و اعلام آمادگی کرد.

بدون همراهی رسانه‌ها محیط زیست کشور در خطر خواهد بود

یاوری با اشاره به گستردگی محیط زیست، حفاظت و حراست از این محیط را به تنهایی توسط یک سازمان ممکن ندانست و افزود: در سال های اخیر در سایه همکاری رسانه ها، هر شهروندی به عنوان یک محیط بان عمل می کند و فرهنگ حفاظت از محیط زیست در استان کرمانشاه نهادینه شده است.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

https://zistonline.com/vdcjyoeo.uqexyzsffu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما