تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : 84797
زیست آنلاین: یک پیش نویس سیاست گذاری مهم اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار کربن از بخش حمل و نقل دریایی، به عنوان یکی از بزرگترین آلاینده های جهان که به بیرون درز کرده است، به دلیل ترویج استفاده از گاز طبیعی مایع، به عنوان جایگزین نفت سنگین، به عنوان یک فاجعه زیست محیطی توصیف شده است.
برنامه اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار از حمل و نقل دریایی، فاجعه است
به گزارش زیست آنلاین، یک سازمان غیردولتی که برنامه ها را تجزیه و تحلیل کرده است می گوید این تصمیم، استفاده از سوخت های فسیلی را برای دهه های آینده تثبیت و هدف اتحادیه اروپا برای خنثی سازی انتشار تا سال 2050 را غیرقابل دستیابی می کند.

قانون سوخت سبز برای کشتیرانی اتحادیه اروپا، FuelEU Maritime، قرار است 14 ژوئیه منتشر شود. اما پیش نویس آن که توسط گاردین مشاهده شده است نشان می دهد که کمیسیون اروپا الزام استفاده از سوختهای سبز خاص برای مالکان کشتی را مورد بررسی قرار داده اما رد کرده است.

در عوض بروکسل یک رویکرد مبتنی بر هدف را انتخاب کرده است که "اهداف شدت گازهای گلخانه ای" سختگیرانه تری را برای تأمین انرژی مورد استفاده در کشتی ها تعیین می کند.

در اسناد درز کرده کمیسیون آمده است که این روش، به جای یک مقررات سوخت تجویزی، پاسخگوی نیازهای انعطاف پذیری است که در طول فعالیت های مشاوره ای، توسط ذینفعان تحت فشار قرار گرفته اند. (به ویژه اپراتورها و بنادر).

این کمیسیون سرعت تحولات فناوری را یک عامل در تصمیم گیری خود عنوان می کند.

گروه های زیست محیطی می گویند نتیجه این است که استفاده از گاز طبیعی مایع (LNG) تا حدود سال 2040 برای کشتی های اتحادیه اروپا که وارد بنادر این اتحادیه می شوند، مجاز و احتمالاً سوخت فسیلی برای دو دهه دیگر، ارزانترین گزینه خواهد بود.

منبع: Guardian

https://zistonline.com/vdceff8v.jh8eoi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما