تاریخ انتشار :شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : 84790
زیست آنلاین: تقریباً یک چهارم از جنگل ها، بوته زارها و علفزارهای جهان در زیر زمین قرار دارد. این زیست توده که قبلاً مورد مطالعه قرار نگرفته بود، حاوی کربن معادل انتشار یک دهه دی اکسید کربن انسان ها است. این به این معنی است که می تواند نقش مهمی در تلاش برای مبارزه با تغییر اقلیم داشته باشد.
معادل یک دهه انتشار دی اکسید کربن توسط انسان، در زیر زمین ذخیره شده است
به گزارش زیست آنلاین، تقریباً یک چهارم از جنگل ها، بوته زارها و علفزارهای جهان در زیر زمین قرار دارد. این زیست توده که قبلاً مورد مطالعه قرار نگرفته بود، حاوی کربن معادل انتشار یک دهه دی اکسید کربن انسان ها است. این به این معنی است که می تواند نقش مهمی در تلاش برای مبارزه با تغییر اقلیم داشته باشد. 

در حالی که زیست توده و کربن به دام افتاده در گیاهان بالای سطح زمین به خوبی از طریق بررسی های میدانی و مشاهدات ماهواره ای شناخته شده است، میزان گسترش آن در زیر سطح فقط در سطوح محلی قابل درک است، نه منطقه ای یا جهانی.

برای حل این موضوع، کنستانتین زونر، استاد دانشگاه ETH زوریخ و همکارانش داده های 18 هزار مطالعه محلی قبلی راجع به وزن ریشه های زیر زمین را استخراج کردند و سپس از روش یادگیری ماشینی برای برون یابی کردن داده ها در یک برآورد و نقشه زیست توده جهانی استفاده کردند. در نهایت، آنها یافته های خود را با چهار مدل موجود برای تخمین زیست توده مقایسه کردند.

نتایج نشان داد که به طور متوسط 24 درصد از زیست توده گیاهی در سطح جهان در زیر زمین قرار دارد و 113 گیگا تن کربن، تقریباً معادل 10 سال انتشار دی اکسید کربن در جهان را در خود نگه داشته است.

منبع: newscientist

https://zistonline.com/vdchvqn6.23nkwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما