تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : 84788
زیست آنلاین: مذاکره کنندگان اقلیمی می گویند، دور بعدی مذاکرات بین المللی اقلیمی در سال جاری، باید بر کاهش جاه طلبانه تر انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش سرمایه گذرای برای کشورهای آسیب پذیر متمرکز باشد.
گفتگوهای اقلیمی سازمان ملل باید کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش دهد
به گزارش زیست آنلاین، بریتانیا میزبان کنفرانس بعدی اقلیمی سازمان ملل متحد موسوم به COP26 در ماه نوامبر در گلاسگو اسکاتلند خواهد بود. هدف آن تحریک تعهدات بلندپروازانه بیشتر کشورها برای دستیابی به انتشار صفر خالص تا سال 2050 و حفظ متوسط افزایش درجه حرارت جهانی زیر 1.5 درجه سانتیگراد است، که در سال 2015 در پاریس توافق شده بود.

COP26 سال گذشته به دلیل بحران ویروس کرونا به تعویق افتاد. امسال برای اولین بار است که ملت ها اهداف آب و هوایی خود را بررسی و برای تقویت آنها تلاش می کنند.

طبق تجزیه و تحلیل Climate Action Tracker، برنامه های فعلی کشورها، جهان را در مسیر افزایش متوسط دمای 2.4 درجه سانتی گراد تا پایان قرن قرار داده است.

پیتر بتس، مذاکره کننده اقلیمی پیشین در انگلیس و اتحادیه اروپا، در کنفرانس سالانه آب و هوای Chatham House گفت: بر اساس اهداف فعلی کشورها، در مجموع، ما فقط 12 تا 14 درصد از راه رسیدن به هدف 1.5 درجه سانتیگراد تا سال 2030 را پیموده ایم.

وی افزود: ما باید در گلاسگو تعیین کنیم كه چگونه می خواهیم جاه طلبی های سیاسی را در چند سال آینده تقویت كنیم.

نیک بریج، نماینده ویژه دولت انگلیس در زمینه تغییر اقلیم نیز گفت این کشور به سختی تلاش می کند تا همه کشورها تعهدات بلندپروازانه تری بدهند. ما قادر نخواهیم بود که کل مسئله را در گلاسگو حل کنیم اما باید بصورت جمعی اقدامات مشخص و قانع کننده ای انجام دهیم.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcevf8v.jh8evi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما