تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 84787
زیست آنلاین: ناظران بانکی اتحادیه اروپا اعلام کردند که بانک ها در اتحادیه اروپا باید یک برنامه 10 ساله داشته باشند که نحوه برخورد آنها با خطرات زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیت (ESG) را مشخص کند.
بانکهای اروپایی باید برنامه اقلیمی ده ساله داشته باشند
به گزارش زیست آنلاین، افزایش حجم پول برای سرمایه گذاری های مناسب آب و هوا انجام خواهد شد و نهادهای نظارتی از سرمایه گذاران می خواهند یک تصویر قابل اعتماد از اعتبار سبز یک شرکت داشته باشند.

گزارشی از سازمان بانکی اروپا (EBA) توصیه هایی برای بانک ها و سرپرستان آنها برای نزدیک شدن به خطرات ESG و کمک به اتحادیه اروپا برای دستیابی به اهداف خود در زمینه کاهش انتشار کربن تا سال 2050 ارائه کرد.

EBA گفت: بانک ها باید برای حداقل 10 سال برنامه استراتژیک داشته باشند تا مقاومت خود را در برابر سناریوهای مختلف نشان دهند، اهداف استراتژیک ESG را آشکار و نیاز به تولید محصولات پایدار را ارزیابی کنند.

خطرات اقلیمی می تواند شامل حوادث فیزیکی یا مربوط به آب و هوا مانند سیل و انتقال خطرات ناشی از تغییرات ناگهانی در ارزش دارایی باشد.

این گزارش بر اساس ابتکارات موجود اتحادیه اروپا مانند طبقه بندی، که یک محصول پایدار را تعریف و قوانین انواع شرکت ها را مشخص می کند، تهیه شده است.

فابین لوتنیر، کارشناس سیاست در واحد خطرات EBA گفت: ما در حال تأکید اولیه بر خطرات مربوط به آب و هوا هستیم زیرا داده ها پیشرفته تر هستند، اما بانک ها نیز باید شناسایی و درک خود را از خطرات اجتماعی و حاکمیتی افزایش دهند.

در حال حاضر بانک ها معمولاً برای پنج سال آینده خود برنامه ریزی استراتژیک دارند.

لو تنیر می گوید اکثر توصیه های ما برای بانکها تعجب آور نیست، اما احتمالاً برای آن ها حداقل در کوتاه مدت یک چالش محسوب می شود.

منبع: Reuters

https://zistonline.com/vdcd550j.yt0oj6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما