تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۸
کد مطلب : 84782
مدیرعامل شرکت برق و انرژی غدیر گفت: ایجاد ۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا افق ۱۴۰۴ در دستور کار این شرکت قرار دارد.
۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور ایجاد می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، «سید فریدالدین معصومی» امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد این میزان برق از طریق  نیروگاه‌های خورشیدی، بادی، زیست توده و برقابی کوچک خواهد بود که به مرور احداث و مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی به اجرای طرح نیروگاه ۱۰ مگاوات خورشیدی کوشک در استان یزد که امروز به بهره برداری می‌رسد، اشاره و خاطرنشان کرد: با بهره برداری این نیروگاه ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر در کنار نیروگاه‌های ۱۰ مگاواتی غدیر قم، نیروگاه ۱۰ مگاواتی غدیر مهریز و نیروگاه ۱۰ مگاواتی جرقویه اصفهان به ۴۰ مگاوات افزایش یافت.

معصومی ادامه داد: نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک با توجه به شرایط محیطی شامل وزش باد مناسب در سایت انتخابی، دمای پایین تر این سایت در مقایسه با سایر نقاط شهرستان بافق و بهره مندی از تابش بسیار مناسب در استان یزد، در مقایسه با سایر پروژه های مشابه، قادر به تولید ۵ درصد انرژی بیشتر در طول سال های عملکردی خود است.

مدیر عامل شرکت برق و انرژی غدیر گفت: از روزهای آغازین اجرای پروژه، استفاده از لبه فن‌آوری در همه تجهیزات نیروگاه، اجرای پروژه در بازه زمانی کوتاه به منظور استفاده از تولید پیک تابستان سال ۱۴۰۰ و تعریف استاندارد های جدید در ساخت پروژه های خورشیدی در سطح کشور بر پایه دانش فنی دریافت شده از اجرای پروژه های قبلی به عنوان اهداف غیر قابل عدول در پروژه تعیین و هدف گذاری شد.

وی ادامه داد: بر این اساس نیروگاه خورشیدی در بازه زمانی هفت ماهه و با هدف اتصال به شبکه نیروگاه پیش از پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ اجرا شده و با نصب ۲۶هزار و ۴۵۴ پنل خورشیدی ۳۸۵ واتی تولید شرکت Longi  چین به عنوان معتبرترین شرکت تولید کننده پنل های خورشیدی در سطح جهان و ۸۵ اینورتر ۱۱۰ کیلو واتی ساخت شرکت SMA آلمان به عنوان معتبرترین شرکت تولید کننده اینورترهای خورشیدی قادر به تزریق سالانه بیش از ۱۹ میلیون کیلو وات ساعت انرژی به شبکه برق سراسری کشور خواهد بود.

معصومی افزود: با راه اندازی این پروژه به عنوان نخستین نیروگاه مگاواتی خورشیدی در سطح شهرستان بافق، به صورت سالانه در مصرف گاز طبیعی به میزان ۴ میلیون متر مکعب و هدر رفت آب مصرفی نیروگاه ها به میزان ۵ میلیون لیتر صرفه جویی خواهد شد و علاوه بر این به میزان  ۳.۵ میلیون کیلوگرم از تولید گازهای آلاینده در سطح کشور جلو گیری می شود.

مدیرعامل شرکت برق و انرژی غدیر ادامه داد: قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله نیروگاه خورشیدی کوشک به تولید بیش از ۳۵۰ میلیون کیلو وات ساعت برق پاک خواهد انجامید.

وی خاطرنشان کرد: در همه مراحل ساخت نیروگاه از همکاری و مساعدت پیمانکاران و مشاوران مهندسی و طراحی کاملا داخلی استفاده شده و در تلاش و کوشش مداوم نیروگاه خورشیدی کوشک در بازه زمانی بسیار کوتاهی از زمان شروع فعالیت اجرایی به شبکه برق سراسری کشور متصل شد./ایرنا

https://zistonline.com/vdciryav.t1a5v2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما