تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : 84778
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان از تأسیس نیروگاه خورشیدی ۱۴ مگاواتی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در پردیزه افضلی پور این دانشگاه با همکاری شرکت‌های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: تفاهم نامه این پروژه در مرکز استان منعقد شد.
نیروگاه خورشیدی ۱۴ مگاواتی در دانشگاه باهنر کرمان احداث می‌شود
به گزارش زیست آنلاین، محمدعلی طاهر افزود: این تفاهم نامه بین دانشگاه شهید باهنر کرمان با همکاری شرکت مشاور باد مهر توان گستر به همراه شریک تجاری خود شرکتMORE+ ایتالیا، شرکت بهشت ایرانیان سبز تابناک و شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان هستند.

وی اظهار داشت: به این منظور نشست مشترک به منظور عقد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه شهید باهنر کرمان و شرکت مشاور باد مهر توان گستر برای تاسیس نیروگاه خورشیدی  ۱۴ مگاواتی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در پردیزه افضلی پور این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بخشی از یکی از نیروگاه‌های هفت مگاواتی به عنوان مجموعه آزمایشی به پژوهشکده انرژی و محیط زیست دانشگاه شهید باهنر کرمان به‌منظور استفاده‌های تحقیقاتی استادان ودانشجویان برای انجام کارهای پژوهشی - آموزشی اختصاص داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ساخت و تجهیز یک مرکز تحقیقات برق و انرژی با هزینه کنسرسیوم در دانشگاه با عنوان ساختمان سبزنیز به‌منظور استفاده‌های آموزشی و پژوهشی دانشجویان و اساتید با قابلیت تبدیل شدن به آزمایشگاه مرجع استاندارد سیستم‌های خورشیدی در ایران به میزان حداکثر ۲۰ هزار یورو(۲۰۰۰۰) در این تفاهم‌نامه پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت باد مهر توان گستر و نماینده شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی نیز در این رابطه با تأکید بر توانمندی‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان، گفت: امیدوارم که پروژه نیروگاه خورشیدی با همکاری دانشگاه و شرکت برق استان به سرانجام برسد و به عنوان یک پروژه پایلوت باشد که دانشگاه شهید باهنر کرمان بتواند به عنوان یک دانشگاه سبز و پیشرو در زمینه انرژی‌های خورشیدی جایگاه مطرح پیدا کند.

همچنین در نشست انعقاد تفاهم نامه نیروگاه ۱۴ مگاواتی دانشگاه شهید باهنر کرمان موارد تصویب شد که حداقل نیم مگاوات با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف پنل و اینورتر به صورت ثابت و مجهز به ردیاب خورشیدی از نشانه‌های تجاری متنوع به‌منظور بهره‌برداری به عنوان آزمایشگاه میدانی توسط استادان و دانشجویان و همچنین حداقل ۱۰۰ کیلو وات از این ظرفیت به صورت پایه بلند که امکان استفاده از تراکتور باغی در زیر پنل‌ها به منظور آزمایش تولید همزمان گیاهان مناسب در اقلیم کرمان اجرا گردد.

همچنین مقرر شد، هزینه‌های سالانه حداقل ۲ دانشجوی تحصیلات تکمیلی شامل یک دانشجوی پسا دکتری و یک دانشجوی دکتری در زمینه‌های مرتبط با انرژی‌های تجدید پذیر جمعا به میزان سالانه پنج هزار یورو درسال از طرف کنسرسیوم پرداخت شود./ایرنا

https://zistonline.com/vdcdj50j.yt0o56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما