تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 84770
رییس سازمان حفاطت محیط زیست با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه آب گفت: با تداوم روند کنونی آب شیرین برای نسل‌های آینده باقی نمی‌ماند.
با تداوم روند کنونی، «آب شیرین» برای نسل‌های آینده باقی نمی‌ماند
به گزارش زیست آنلاین، عیسی کلانتری در مراسم تجلیل از محیط بانان که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن اشاره به انتقادات مطرح شده درباره پروژه احیای دریچه ارومیه اظهار کرد: برخی می‌گویند دریاچه ارومیه تعطیل شده اما براساس مصوبات شورای امنیت کشور نمی‌توانستیم اطلاع رسانی کنیم. به دلیل پافشاری بر ایجاد تونل ۲۰۰ نفر هفتگی ۱۳۰ متر زیر زمین می‌خوابند. نباید ناجوانمردانه انتقاد کرد وقتی دولت ۱۰۰ درصد بودجه پروژه احیای این دریاچه را تخصیص داده است.

رییس سازمان حفاطت محیط زیست ضمن اشاره به وضعیت آب کشور گفت: امروز برای حفظ محیط زیست کشور  باید از آب حفاظت کنیم. متاسفانه ما در بخش آب و حفاظت از محیط زیست کشور خوب عمل نکرده‌ایم. ما حق داریم تا ۴۰ درصد از آب تجدیدپذیر استفاده کنیم اما هنوز هم بیش از ۱۰۰ درصد از این منابع استفاده می‌کنیم که این مساله باعث از بین بردن ریشه محیط زیست در آینده خواهد شد.

وی‌ ادامه داد: در حوزه منابع آب نیاز به فرهنگ‌سازی است و مسئولان کشور باید نسبت به این مساله آگاه باشند. اگر این روند همانطور که تا الان ادامه پیدا کرده است، تداوم یابد به علت سیاست‌های کلان غلط و پاسخگو نبودن پتانسیل آبی مملکت، محیط زیست تخریب خواهد شد و آب شیرین برای نسل‌های آینده باقی نخواهد گذاشت.

معاون رییس جمهوری با انتقاد از طرح یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری مبنی بر تأمین غذا برای ۵۰۰ میلیون نفر در کشور تصریح کرد: طبق اصول حدود ۳۸ میلیارد متر مکعب آب قابل بهره‌برداری است این درحالیست که ما برای تامین نیاز غذای ۶۰ میلیون نفر ۲.۵ برابر این میزان یعنی ۹۰ میلیارد متر مکعب آب برداشت می‌کنیم بنابراین چنین ادعاهایی عوام فریبی است.

کلانتری اظهار کرد: دو ماه پیش در پی بررسی زمین‌خواری هزار هکتاری در لواسان به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفتم در کشور سالیانه ۲ میلیارد تن خاک از دست می‌دهیم که می‌توانیم ۱.۲ میلیارد تن به معنای ۳۰۰ هزار هکتار خاک را حفظ کنیم و شما برای آزادسازی ۱۰۰۰هکتار ۱۰ جلسه برگزار کرده‌اید./ایسنا

https://zistonline.com/vdcfxedc.w6djeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما